Zmien skórke
Logo Polygamii

Pecetowy Nioh: Complete Edition nie obsługuje myszy

Nie jest to jakimś wielkim zaskoczeniem, ale Koei Tecmo mogłoby się choć trochę wysilić.

W niedzielnym zestawieniu premier pisałem, że Nioh: Complete Edition na PC kusi, bo może w końcu wciągnąłbym się w jaką grę o „gitgudowaniu”. Jednak wszystko wskazuje na to, że przygody samuraja Williama tą grą nie będą. Okazuje się bowiem, jak donoszą portal DSOGaming, streamerzy i steamowe fora, że Nioh na PC nie obsłuży myszy.

Zatem albo męczymy się samą klawiaturą, albo gramy padem. A wbrew pozorom stwierdzenie, że w produkcje TPP świetnie gra się padem nie do końca jest prawdziwe. Owszem, nie jest to tak niewygodne jak w przypadku FPS-ów, ale mysz w grach typu Nioh, Dark Souls czy nawet Wiedźmin 3 jest nieoceniona dając precyzję i szybkość ruszania kamerą niedostępne dla konsolowych kontrolerów.

Trochę to smutne, że Koei Tecmo ma gdzieś pecetową społeczność i w 2017 roku zapomina, że mysz i klawiatura to dla wielu graczy główne (i często jedyne) kontrolery. Same ustawienia graficzne też nie należą do najbardziej rozbudowanych (obrazek niżej i po prawej, źródło: pcmrace.com).

Z drugiej strony, jakoś niespecjalnie mnie to dziwi, bo pecetowe wersje konsolowych gier mają długą historię swej nieudolności. Nier: Automata, ponoć gra tworzona od początku na PC, ciągle ma problemy, a Sqare Enix do tej pory nie wypuściło ani jednego patcha. Gry Lego od TT Games nigdy nie wspierały myszy, a Dark Souls poprawnej obsługi pecetowych kontrolerów doczekało się dopiero, kiedy zabrali się za to modderzy. Na szczęście nie jest to regułą i zdarzają się dobre porty konsolowych gier, jak choćby Bayonetta i Vanquish, które nie tylko dobrze działają na PC, ale też mają w miarę bogate ekrany ustawień (i obsługują mysz).

Zapewne pecetowy port Nioha też doczeka się moda dodającego wsparcie gryzonia, a na razie gracze po części są tym faktem poirytowani, a po części robią sobie jaja, na przykład pisząc prośbę o kosztujące 5 dolców DLC z obsługą myszy. Ja natomiast poczekam, aż w ten czy inny sposób da się sterować czymś innym niż padem albo samą klawiaturą. Konsolowy kontroler jest dla mnie całkiem spoko przy kierowaniu samochodem, ale w większości innych gier sprawia mi nie tyle trudności, co jest po prostu niewygodny.

Bartosz Stodolny

Więcej na temat:

  1. 11:55 06.11.2017
    mimochodem

    oho, pierwszy raz widzę, żeby ktoś rzucił takie stwierdzenie w kierunku systemu walki Wiedźmina Przytrzymaj Przycisk Aby Młynek 3

  2. mcklop.
    11:59 06.11.2017
    mcklop.

    A mnie to szczerze mówiąc lata, bo w takie gry nie wyobrażam sobie grania inaczej, niż na padzie. No ale wiadomo że lepiej, żeby obsługa myszy była – brak takowego rozwiązania w przypadku jakiejkolwiek gry na PC zakrawa na żart.

  3. 12:12 06.11.2017
    kikoshima

    Granie w soulsopodobne gry na klawiaturze i myszce to już jakieś zalążki masochizmu i mówi to ktoś kto pierwsze Soulsy na PC przeszedł właśnie na wyżej wymienionych. Nigdy więcej. Kamera w tego rodzaju grach i tak przeważnie trzyma się sztywno jednego przeciwnika któremu właśnie chcemy spuścić łomot i raczej nie potrzeba w tym FPS’owej precyzji.

    Ukryj odpowiedzi()
    • skabanos
      12:49 06.11.2017
      skabanos

      Lock-on to narzędzie, z którego korzysta się w określonych sytuacjach. W wielu miejscach używanie go kończy się przedwczesną śmiercią, szczególnie w przypadku starć z wieloma przeciwnikami czy niektórymi bossami.

      Możliwość kontrolowania kamery myszą to cudowna sprawa, w DS3 grało mi się rewelacyjnie głównie z tego powodu, touchpad na Steam Cotnrollerze w trybie myszy i wszystko pięknie działa. W większości gier tpp obracanie kamery analog stickiem jest upierdliwe, powolne i nieresponsywne.

      Ukryj odpowiedzi()
  4. ZeusEx
    17:36 06.11.2017
    ZeusEx

    Granie w tego typu gry na myszy to jakaś forma masochizmu. Nie ma nad czym ubolewać.