Zmien skórke
Logo Polygamii

Nie możecie przeboleć braku nowego Silent Hill, czy kontynuacji Alana Wake’a? W takim razie zainteresujcie się polskim Husk

mat. prom.
Ale nam dzisiaj wysypało polskimi grami. Husk to kolejna ciekawie zapowiadająca się produkcja, tym razem nie od "byłych twórców Wiedźmina" :)

O tym, że nowe Silent Hill nie powstanie wiemy już od lutego, bo potwierdził to sam Kojima. Z kolei Remedy narobiło nam, również w lutym, nadziei na kontynuację Alana Wake’a. Niestety parę dni później okazało się, że Alan Wake’s Return to nie gra, a serial dostępny do obejrzenia w Quantum Break.

Na szczęście miłośnicy straszenia z monitora nie mogą ostatnio narzekać na brak rozrywki. Na Kickstarterze udało się ufundować polski thriller The Works of Mercy, mamy też świetne Layers of Fear, Kholat trafił niedawno na PS4, a teraz do wesołej gromadki dołącza kolejny polski horror – Husk.

Gra to koprodukcja odpowiedzialnego za Kholata IMGN.PRO i studia UndeadScout, dla którego Husk jest debiutem. Akcja będzie rozgrywać się w miasteczku Shivercliff, na pierwszy rzut oka typowej amerykańskiej małej miejscowości, która skrywa jednak liczne koszmary. Z tymi zmierzymy się jako Matthew Palmer. Szukając swojej zaginionej po katastrofie kolejowej rodziny trafia on do Shivercliff, gdzie będzie musiał stawić czoła złu czyhającemu w mrocznych uliczkach.

Za część fabularną odpowiada IMGN.PRO, zatem o historię możemy być spokojni, bo w Kholacie wyszło to bardzo dobrze. Budującą nastrój muzykę skomponuje z kolei Arkadiusz Reikowski, który tworzył też ścieżkę dźwiękową między innymi do Kholata i Layers of Fear. Łukasz Kubiak z IMGN.PRO mówi:

Kiedy [UndeadScout – dop. red.] pojawili się u nas z propozycją współpracy byliśmy zachwyceni. (…) działamy teraz wspólnie i IMGN.PRO zaangażowane jest w proces powstawania gry na wielu płaszczyznach, wliczając w to moją ulubioną, którą mam przyjemność zajmować się osobiście – czyli fabułę. Myślę, że po KHOLAT gracze mogą się spodziewać, że historia przedstawiona w HUSK będzie bogata w detale i intrygująca, ale jednocześnie bardziej czytelna i zrozumiała niż w przypadku naszego debiutanckiego dzieła.

Świat Husk obserwować będziemy z perspektywy pierwszej osoby, a gra czerpie liczne inspiracje z Silent Hill i Alana Wake’a. Poza rozwiązywaniem zagadek i uciekaniem przed wrogami będziemy też walczyć i ten element trochę mnie niepokoi. IMGN.PRO nie ma doświadczenia w projektowaniu walki, a UndeadScout to świeże studio, które tym razem nie chwali się, że tworzą je „byli twórcy Wiedźmina”. W związku z tym pojawia się pytanie, jak zostanie to rozwiązane w Husku?

Husk
Husk mat. prom.

Po prostu boję się, że możemy dostać tytuł z całkiem niezłą fabułą, której odbiór będzie psuł przeciętnie wykonany element strzelanki FPS. Cóż, na razie pozostaje czekać na więcej informacji i fragmenty rozgrywki.

[Źródło: informacja prasowa]

Więcej na temat:

  1. 16:12 22.04.2016
    tfor

    Pierwsze 15 sekund trailera już zalatuje zrzynką z Alana Wake’a. Bardzo lubię AW i czekam na kontynuację, ale jeżeli Husk aż tak bardzo leci z odcinaniem kuponów od gry Remedy to boję się czy będzie to aż tak dobry tytuł.

  2. hnacia
    19:10 22.04.2016
    hnacia

    WOW! Jestem mega dumna z tego, że Polacy robią tak dobre gry! Trochę martwi mnie fakt, że mogą pojawić się oskarżenia o zbyt mocne czerpanie z AW (już to ktoś zresztą zauważył w komentarzu, trailer mocno na to wskazuje). Mam jednak nadzieję, że gra wyjdzie z tego obronną ręką i okaże się naprawdę dobrym materiałem na samotne noce przed komputerem i podwójnym zapasem bielizny. Rzeczywiście ta produkcja może osłodzić ból po Silent Hills, na które chyba wszyscy miłośnicy horrorów tak liczyli.

    Ukryj odpowiedzi()