Nasze-gry na NK.pl

Nasze-gry na NK.pl

marcindmjqtx
17.07.2010 08:12, aktualizacja: 15.01.2016 15:47

Gry na Facebooku stanowią trzon aplikacji. Wśród najczęściej używanych miesięcznie, tylko 3 z pierwszej dziesiątki nie należą do tej kategorii (aplikacja do korzystania z Facebooka na BlackBerry, zestaw cytatów oraz system do tworzenia quizów). Dodatkowo pierwsze 4 tytuły zbierają łącznie ponad 130 milionów graczy miesięcznie. A jak to wygląda na Naszej-Klasie (pardon - nk.pl)?

Nowa Nasza-klasa Nic nie jest wieczne, chyba z takiego założenia wyszli właściciele Nasza-Klasa.pl i rozpoczęli parę miesięcy temu modyfikowanie strony w kierunku wielopoziomowego serwisu społecznościowego. Tak, dla tych co nie zaglądają na nk.pl, serwis się zmienia, dochodzą nowe możliwości, nowe opcje - jednakże podstawowe pytania brzmią - czy to ma sens, czy to się podoba użytkownikom?

Ostatnie zmiany tworzą z nk.pl, według niektórych opinii, nieudanego bliźniaka Facebooka. Chodzi o wprowadzenie do serwisu gier, żywcem wyjętych z tego portalu.  Opinie na temat wprowadzenia takich aplikacji są skrajne. Od pochlebnych, wskazujących na kierowanie się regułą rynku, aby wdrażać już sprawdzone elementy serwisu do atakujących nk i oskarżających o pójście na łatwiznę oraz brak pomysłu na rozwój serwisu.

Nasze-gry Wróćmy jednak do głównego tematu - gier.  W portfolio nk znajdziemy głównie produkcje podobne do topowych gier na Facebooka:  FarmVille (62 mln na FB) - Happy Harvest (440 tys. na nk), Mafia Wars (18 mln) - Miejskie Gangi (4540 tys.).  Aktualne dane na temat gier z nk.pl to:  Miejskie Gangi - 454 638 grających, Happy Harvest - 440 965, Moja Szkoła - 380 934, Szpital - 272 693, Crazy Charlie - 269 466, Funtris - 242 185, Pet Party - 217 193, Turtle Squad - 203 409. Nie zdziwcie się, jeśli nowe gry będą dla Was znajome - to samo co na nk.pl, znajdziecie bez trudu na Facebooku. Na przykład  Icy Tower, które ma na FB ponad 1,3 mln graczy miesięcznie, na nk.pl obecnie ponad 78 tys.

Testy, jakie nk.pl dokonała z wybranymi użytkownikami portalu, zostały przeprowadzone pod koniec czerwca. Od ponad tygodnia gry są dostępne w serwisie w wersji beta dla wszystkich użytkowników. W 10 dni od premiery gier, zebrały one ponad 3,5 miliona instalacji wykonanych przez prawie 2 miliony osób.

Joanna Gajewska, rzecznik serwisu, komentuje to następująco:

Wyniki gier po tak krótkiej obecności na portalu są dla nas niezwykle zadowalające. Regularnie korzysta z aplikacji około 2 milionów osób, ale zdarzają się też dni, w których 3 miliony osób zdecyduje się w ten sposób spędzić czas na nk.pl Gry są zintegrowane ze Śledzikiem, dzięki temu połączeniu wzrosła także średnia dzienna liczba postów publikowanych za pomocą tego narzędzia - ze 180 do 300 tys.

Najpopularniejszą propozycją jest obecnie zręcznościowa gra „Icy Tower”, w której użytkownicy muszą dosłownie przeskoczyć swoich znajomych.

Dla oceny zmian pomiędzy grą na facebook.com a edycją na nk.pl, proponuję znaleźć różnice pomiędzy poniższymi zrzutami ekranu:

Dyskretny urok kasowania konta Wracając do opinii użytkowników na temat nowych możliwości, muszę przyznać, że większość z nich wskazuje na to, że zmiany wprowadzane przez zespół nk.pl powodują u nich chęć skasowania konta w tym serwisie, a co najmniej ograniczania odwiedzania portalu. W opiniach dominują kwestie braku pomysłu na rozwój serwisu, dodawanie na siłę elementów, które odniosły sukces w innych miejscach, brak jasnych planów na temat otwarcia API dla producentów gier społecznościowych, a najcięższe działa wytaczają na bezczelne kopiowanie aplikacji oraz zmuszanie użytkowników do pełnego korzystania z zasobów należących tylko do nk (płatności, komunikator, aplikacje).

Jako producent gier i aplikacji do serwisów społecznościowych trzymam kciuki, aby nk.pl powiodło się z grami i wprowadzili jak najszybciej otwarte dla developerów API, co pozwoli na tworzenie nieograniczonej ilości aplikacji dla tego serwisu przez niezależnych producentów. Może dzięki temu powtórzyć sukces, jaki odnoszą polskie produkcje w serwisach społecznościowych, gdzie dobrym przykładem jest Scoremaster, program skierowany do polskich użytkowników, który znalazł się w pierwszej dziesiątce aplikacji sportowych na świecie.

Ocenę obecnego stanu rzeczy pozostawiam Wam, a sam śledzę dalej rozwój gier i aplikacji w naszym największym serwisie społecznościowym.

Jacek Jankowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)