Zmien skórke
Logo Polygamii

Najpotężniejsza konsola właśnie została przyćmiona przez najmocniejszą kartę graficzną na świecie

Nvidia Titan Xp
Titan Xp jest mocniejszy od Xboksa Scorpio, ale nie o to chodzi. Nvidia w piękny sposób pokazała, że to co zrobił wczoraj Microsoft nie ma większego sensu.

Wczoraj mieliśmy niesamowitą okazję nie dowiedzieć się niczego ciekawego o Xboksie Scorpio. Trochę suchych liczb (obrazek po prawej/źródło: eurogamer.pl) owiniętych marketingowym bełkotem i specjalnie na tę okazję przygotowane demo Forzy działające w natywnym 4K i 60 klatkach na sekundę to trochę za mało, żeby kogokolwiek przekonać do zakupu.

scorpio-specyfikacjaCo z ceną, nie mówiąc już o grach? W przypadku konsol to nie dane techniczne, a właśnie line-up decyduje o tym, na propozycję którego producenta zdecydują się gracze. Mike Ybarra mówi co prawda, że firma chce odzyskać zaufanie deweloperów, ale z drugiej strony – co innego ma powiedzieć? Na razie natomiast wiemy tylko tyle, że to „najpotężniejsza z najpotężniejszych konsol na rynku”.

Którą usadziła Nvidia prezentując wczoraj wieczorem nowego Titana Xp. 3840 rdzeni CUDA taktowanych zegarem 1,6 GHz, 12 gigabajtów pamięci GDDR5X i oszałamiające 12 teraflopów mocy – to wszystko zapewni płynną grę w rozdzielczości 8K i 60 klatkach na sekundę. Również na Macu, bo nowe sterowniki w końcu zapewnią kompatybilnośc Pascali z tą platformą. A wbrew pozorom gier na komputery z nadgryzionym jabłkiem nie jest tak mało, jak przyjęło się żartować.

Nvidia Titan Xp
Nvidia Titan Xp

Oczywiście porównywanie karty graficznej za 6 tysięcy złotych do konsoli, której cena zamknie się między 2 a 3 tysiące jest bez sensu i nie taki jest cel tego tekstu. Nvidia pięknie zagrała jednak na nosie Microsoftowi: „I co z tego, że pokazaliście cyferki? Dwie godziny po was my pokazaliśmy większe”.

Bartosz Stodolny

Więcej na temat:

  1. Sasilton
    13:08 07.04.2017
    Sasilton

    GTX 1070 jest lepszy o jakieś 40%-50% od tego co będzie w Scorpio, a ma „tylko” 6,5 tflopsów.
    Nie ma sensu porównywać tflopsów AMD i Nvidii, bo mają różną wydajność.

    Ukryj odpowiedzi()
    • Bartosz Stodolny
      13:20 07.04.2017
      Bartosz Stodolny

      Dlatego nie porównuję, bo w ogóle stawianie obok siebie konsoli i peceta nie ma większego sensu – to zupełnie inne urządzenia, przeznaczone dla innego odbiorcy. W tekście bardziej chodzi o to, że Microsoft chciał błysnąć, jaki ten Scorpio nie będzie potężny, a szybko został ustawiony w szeregu przez Nvidię. Przy prezentacji konsoli trzeba pokazać exclusive’y, a nie cyferki.

      Ukryj odpowiedzi()
      • 13:30 07.04.2017
        gseed

        Czekamy aż dzisiaj jakaś firma X zaprezentuje nową stację graficzną wartą kilkaset tysięcy złotych wyciągająca 2 teraflopsy.

        Ale będzie pozamiatane. Nvidia chciała błysnąć jaka to nowa karta nie będzie potężna, a szybko została ustawiona w szeregu przez firmę X.

        //sarkazm off
        Otóż jak sam mówisz, porównanie nie ma sensu. To, że Nvidia pokazała kartę graficzną nie ma wpływu na to, że Scorpio (na papierze na razie) będzie najpotężniejszą konsolą.

        Poza tym prezentacji konsoli nie było. Będzie na E3. Na razie była prezentacja danych technicznych. Pomijając to, że taka prezentacja nie ma za większego sensu, trzeba się trzymać faktów. A fakty są takie, że prezentowano zarys możliwości sprzętu a nie sprzęt jako taki.

        Ukryj odpowiedzi()
        • 14:12 07.04.2017
          Paulus77

          Należałoby dodać, że gdy zapowiadano Scorpio rok temu na rynku były już karty mocniejsze od tych mitycznych 6 teraflopsów. Jak słusznie zauważasz, nikt nie twiedził , że nowa konsola będzie najmocniejszym sprzętem do grania na ziemi, miała być i wygląda, że będzie najmocniejszą konsolą. Ból dupy wynika z faktu, że Microsoft będzie miał lepszy framerate i rozdzielczość niż PS4 pro w multiplatfomerach, stąd szukanie sposobu na to jakby tu odebrać te chwilę chwały Philowi i spółce. Xboksowcy przeżyli kilka lat upokorzeń, czas na Playstationowców 🙂

      • 17:41 07.04.2017
        Estevez

        „W tekście bardziej chodzi o to, że Microsoft chciał błysnąć, jaki ten Scorpio nie będzie potężny” – nie rozumiem. Reklamuja nowa konsole, to co mieli zrobic, napisac ze to bardzo slaba konsola??? Czy chodzi raczej o urazona dume wlascicieli PS?
        To wyraznie pokazuje niechec pana Bartosza Stodolnego do produktu Microsoftu. I chyba calej Polygamii. Generalnie ich artykuly nt. anything Xbox related sa tak neutralne, jak informacje w TVP nt. WOSP. Bardzo nieprofesjonalne podejscie (dobra zmiana dotarla nawet tutaj)…

      • 19:54 07.04.2017
        Zriel

        Panie Bartoszu – gier na Maci może i jest więcej niż kilka, ale żadna z nich nie wykorzysta nawet RX 470 w pełni, a co dopiero mówić o Titanie. Maci nadają się dla „hipsterów” do netu i multimediów i niech tak pozostanie 🙂

        Ukryj odpowiedzi()
    • Simplex
      23:10 07.04.2017
      Simplex

      „GTX 1070 jest lepszy o jakieś 40%-50% od tego co będzie w Scorpio”

      Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Porównanie mocy kart z PC i konsol kompletnie nie ma sensu, co udowadnia Uncharted 4, Horizon Zero Dawn czy Forza Horizon 3 – bo aż cieżko uwierzyć że na tak słabych kartach (W ps4 jest mniej więcej odpowiednik Radeona 7870, a w Xboksie Radeona 7790 i do tego bardzo słabe procesory) gry mogą tak ładnie wyglądać

      Za Digital Foundry:
      „From what I’ve seen so far, there is some evidence that Scorpio’s true 4K performance could pose a challenge to the likes of Nvidia’s GTX 1070 and AMD’s Fury X-class hardware.”
      http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-scorpio-is-console-hardware-pushed-to-a-new-level

  2. 13:19 07.04.2017
    Paulus77

    No juz, wystarczy tego. PS4 pro tez jest fajne, nikt nie zapomnial o Sony i nadal sa liderami. Beda mieli przez jakis czas slabszy sprzet i tyle, pierwszy xbox byl 2,5 raza silniejszy od PS2 i co z tego? Bedzie kilka exclusive’ow o grafice nieosiagalnej dla PS4 pro ale swiat sie nie zawali. Nie ma potrzeby teraz co drugim artykulem udowadniac jaki to Scorpio nie jest cool.

  3. 14:32 07.04.2017
    Redemptor

    Może to tylko ja tak mam, ale w dzisiejszych grach kogo grafika jeszcze interesi?. Przecież wszystkie gry teraz są ładne i przez to niemal bliźniaczo podobne do siebie. Ładna grafika to teraz standard. Czas się obudzić, bo czasy gdzie generacje i czas wprowadzały jakieś przeskoki jakościowe i oferowały kroki milowe w wyświetlaniu obrazu już minęły. Liczą się gry, bo ich oprawa raczej bardzo rzadko schodzi poniżej normy. . Problem w tym, że ich zawartość, i design jest teraz mocno do siebie podobny i rzadko kiedy oferuje jakieś nowinki. Dla mnie różnica między HD a 4K nie ma większej różnicy prócz kosmetycznej. Skoków między 8 bitiow, a 16 czy między rozdzielczością SD, a HD już raczej nie uświadczymy, będzie ale powolny i stopniowy, że niezauważalny. Tak samo jak to było w dźwięku. Kto się teraz przejmuje rewelacjami w nim zachodzącymi?.

    Ukryj odpowiedzi()
  4. 14:38 07.04.2017
    kjubus

    Nie. Ta karta NA PEWNO nie da rady w rozdzielczosci 8K i 60fps w tytulach AAA. 2 karty Titan XP wystarczają do 8K… tylko, ze crysis 3 na wysokich dziala wtedy ponizej 30 klatek.

    https://www.youtube.com/watch?v=211Vdi4oC9o&t=1030s

    Ukryj odpowiedzi()
    • Bartosz Stodolny
      14:49 07.04.2017
      Bartosz Stodolny

      Tylko że wczoraj pokazano nowego Titana Xp. Ten z linkowanego przez ciebie filmu to słabsza wersja sprzed 1080 Ti.

      Ukryj odpowiedzi()
      • 14:52 07.04.2017
        qazar

        Co nie zmienia faktu że piszesz głupoty o 8k i 60FPS na tym Titanie i piszę to jako posiadacz 1080TI

        Ukryj odpowiedzi()
        • Bartosz Stodolny
          14:59 07.04.2017
          Bartosz Stodolny

          Dziękuję za wyczerpujący i w pełni uargumentowany komentarz 🙂 Cenię sobie konstruktywną krytykę moich tekstów.

          Ukryj odpowiedzi()
          • 15:06 07.04.2017
            qazar

            A nad czym się tu rozwodzić? Odpalałeś np. Ghost Recon Wildlands czy Watch Dogs 2 w rozdzielczości 3840 × 2160? Zapewne nie bo byś nie pisał o 8k i 60 FPS na tej karcie. Zwykły fanboyski artykuł teoretyka internetowego. Proszę twoje 8k:
            http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/watch-dogs2-test-kart-graficznych/strona/27202.html
            http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/ghost-recon-wildlands-test/strona/27687.html
            I się już nie ośmieszaj…

            Ukryj odpowiedzi()
            • Bartosz Stodolny
              15:13 07.04.2017
              Bartosz Stodolny

              I po co te nerwy? Normalnie, jak dorosły człowiek nie potrafisz?

              „Zwykły fanboyski artykuł teoretyka internetowego”

              Jak rozumiem nie przeczytałeś nic poza tytułem artykułu, prawda?

              Odnośnie benchmarków, to jakoś nie widzę w nich nowego Titana, więc nie wiem po co je wrzucasz. Tym bardziej, że w Watch Dogsach masz tylko zwykłego 1080.

              Ukryj odpowiedzi()
              • 15:23 07.04.2017
                qazar

                A o ile będzie różnicy między Ti a Xp o 100%? 200%? Kolego jestem znacznie starszy od Ciebie ale szlak mnie trafia jak czytam pseudo artykuły będące paplaniną marketingową. W 4k nawet Tomb Raider czy Cryis 3 nie trzyma na pojedynczym Titanie X i 1080Ti 60 klatek animacji. Miałbyś chodź jedną kartę w komputerze chodź jeden dzień to nie napisałbyś bzdur 8K i 60 FPS, chyba że miałeś na myśli gry z Google play. I nie przeczytałem cały artykuł, w tytule nie ma mowy o 8K w 60 FPS i karcie, która krztusi się w dużej części gier AAA w 4k

                Ukryj odpowiedzi()
                • Bartosz Stodolny
                  15:26 07.04.2017
                  Bartosz Stodolny

                  Dużo starszy ode mnie (choć mail sugeruje, że tylko 4 lata), a zachowuje się jak urażony 14-latek. Podrośniesz, przynajmniej mentalnie, to wrócimy do tej rozmowy. Tymczasem udanego weekendu życzę.

                  Ukryj odpowiedzi()
                  • 15:35 07.04.2017
                    qazar

                    Śmieszny jesteś, brak kontrargumentów merytorycznych i błędy w podstawowej logice to widzę twoja domena! Może następnym razem przemyślisz za nim napiszesz o rzeczach o których masz migliste pojęcie. I na koniec, jeśli karta 11 tflops nie daje rady w 60 fps w 4k to jak karta 12 tflops da rade w 8k (Podpowiem bo to trudne 4k – to ~ 8,3 miliona pikseli a 8k to ~ 33 miliony!!!)

                    Ukryj odpowiedzi()
                    • Bartosz Stodolny
                      16:15 07.04.2017
                      Bartosz Stodolny

                      Ciężko mi traktować cię poważnie, skoro od samego początku tej „dyskusji” próbujesz mnie obrazić zarzucając pisanie głupot, ośmieszanie się i tak dalej. Bo nawet jeśli nie mam racji, a to pokażą benchmarki nowej karty (info pochodzi na razie od Nvidii), można to napisać bez złośliwostek. Rozumiem, że nie podpisujesz się tutaj imieniem i nazwiskiem no i nie rozmawiamy twarzą w twarz, co pewnie dodaje odwagi, ale skoro uważasz się za dorosłego człowieka, to zachowuj się jak taki.

                    • 17:28 07.04.2017
                      qazar

                      Nie zawodzisz! Myślisz że miałbym opory co do formy i treści mojej wypowiedzi wyartykułowanej Ci w twarz? Wolne żarty! I tak nie masz racji, żadne benchmarki nie są potrzebne aby wiedzieć że karta 9% szybsza od 1080Ti nie da rady wszystkim grą AAA w 4K w 60FPS a co dopiero w 8K, wolne żarty! Chcesz możemy iść o zakład! Dostęp do mojego e-maila masz jest do dyspozycji! Chciałeś (młodzieżowo ujmę) „zaorać” XO Scorpio a „zaorałeś” samego siebie

      • 15:17 07.04.2017
        kjubus

        czyli sugerujesz, ze nowy titan XP jest PONAD 4 krotnie wydajniejszy od starego (no bo tyle by trzeba, aby jedna karta wyswietlila 60fps tam, gdzie 2 mialy problem z 30)? niestety, sie mylisz. poprzedni mial ok 11tflops mocy, nowy ma 12. przyrost na poziomie ok 9%.

        wybacz, ale pierdzielisz jak potluczony.

        Ukryj odpowiedzi()
  5. 15:41 07.04.2017
    hiddennick

    Czy tylko ja nie jestem pewien o co chodzi autorowi… Ta karta raczej nigdy nie będzie służyła do grania. Konsole z jakiegoś powodu ciągle są porównywane do jakiegoś tam sprzętu bo… Da się. To tak jakby namawiać kogoś żeby kupił sobie motor zamiast samochodu… – „Będziesz szybszy i bardziej cool!” – „Ale co jeśli ja wolę bezpieczniej?” – „Motory też są bezpieczne!” I tak w kółko…

    Ukryj odpowiedzi()
    • 15:45 07.04.2017
      qazar

      Abstrahuję od wypocin redaktora Stodolnego, ale nie zmienia to faktu z Titan doskonale nadaje się do gier! A już 2 Titany połączone mostkiem HB to czysta poezja. Nie zmienia to faktu że cały komputer w takiej konfiguracji (faktycznie w 95% gier AAA zapewni min 60FPS) to koszt około 30 tys. PLN

    • 15:53 07.04.2017
      Paulus77

      Nikt nie wie czemu autor postanowil uraczyc nas tym artykulem. Kart szybszych od Scorpio na przestrzeni ostatniego roku pokazalo sie conajmniej kilka, czemu akurat dzisiaj pisze o nowym GeForce? Prawdopodobnie chodzi o jakas wrodzona niechec do firmy/konsoli Microsoft lub jakiegos zalu ze jest teoretycznie szybsza niz PS4 PRO. Nie wiem czy pisal podobne artykuly po premierze PS4 PRO, jesli tak to znaczy ze ma uprzedzenie do konsol ogolnie.

      Ukryj odpowiedzi()
      • Paweł Olszewski
        10:33 10.04.2017
        Paweł Olszewski

        W dniu jarania się Scorpio Nvidia dowaliła zapowiedzią tej karty. Ciekawa zbieżność dat.
        Wiemy, że PC są mocniejsze od konsol. Zabawne, że w dniu, kiedy konsole zaczynają mówić o natywnym 4K podpierając się solidną specyfikacją, Nvidia dowala 8k (nawet jeżeli nie w 60 fps). Ot, ciekawostka, jakich w naszej branży wiele. Naszą rolą jest je wyłapywać i opisywać.

        „Nikt nie wie”, dlaczego muszę to tłumaczyć w komentarzu, skoro autor napisał wyraźnie: „Oczywiście porównywanie karty graficznej za 6 tysięcy złotych do konsoli, której cena zamknie się między 2 a 3 tysiące jest bez sensu i nie taki jest cel tego tekstu. Nvidia pięknie zagrała jednak na nosie Microsoftowi: „I co z tego, że pokazaliście cyferki? Dwie godziny po was my pokazaliśmy większe”.”

  6. 17:01 07.04.2017
    czaczi87

    8k w 60fps na jednej karcie (nawet na dwóch) 😀 Niezłe dragi tam macie.

    Porównanie w stylu:
    Wieśwagen zaprezentował nowego Passata – króla średniej klasy limuzyn. Tymczasem Porsche tego samego dnia wypuściło nową Panamerę, która jest znacznie lepszą limuzyną. Volkswagen został ZAORANY!!!!1111oneoneone

    Ludzie co to za brednie?

  7. 20:16 07.04.2017
    PaczajWSerce

    Zamiast się mastrubować osiągami Titana Xp, (ile osób w Polsce ma poprzedniego Titana, rączki w górę, nie widzę?), a 8K to już kompletnie #nikogo.
    Warto spojrzeć szerzej na sens istnienia konsol w aktualnych okolicznościach przyrody. Przy ciągłym wyścigu techonologicznym jeśli chodzi o GPU, konsole są na z góry straconej pozycji. Czemu? Ano dlatego, że ich cykl życia trwa 6-7 lat. W tym czasie na pecetach pojawiają się trzy generacje kart graficznych, co efektywnie oznacza gigantyczny skok wydajnosci i generalnie możliwości, mierzonych ilością pikseli i ich przecudną urodą (np. physically base rendering). Konsola która 3 lata po premierze ma być wciąz atrakcyjna dla nabywcy, czytaj oferować porównywalna wydajność z (wtedy) średniej klasy blaszakiem nie może na starcie kosztować $400 – tak się po prostu nie da – taka konfiguracja musiałaby kosztować 1000-1500 talarów +.
    Albo cykl życia konsoli ulegnie drastycznemu skróceniu (co właśnie obserwujemy, PS 4 -> PS 4 Pro, XBO – > XBO), albo ceny tychże muszą pójśc w górę, tak by oferowac od samego początku wydajność porównywalną z topowymi pc-tami. A i to może nie wystarczyć. Alternatywą jest niszowość, czyli podążanie szlakiem modnej ostatnio konsolki, co to jest przenośna, ale jednak jest stacjonarna… Lub jakimś innym gadżetem a la manipulatory Wii U.
    Sytuacja unormuje się wtedy, gdy postęp technologiczny GPU osiągnie swoje makismum, tak jak to obecnie obserwujemy dla procesorów – gigaherce już nie rosną tak szybko, co najwyżej zwiększa sie liczba rdzeni, ale efektywnie je wykorzystać już nie każdy deweloper potrafi.
    Zatem RIP konsole? Nie sądzę, ale to już temat dla rasowego dziennikarza znanego portala gamingowego.

  8. Simplex
    23:17 07.04.2017
    Simplex

    „zapewni płynną grę w rozdzielczości 8K i 60 klatkach na sekundę”

    Zapewniam, że nie zapewni. Pisanie takich rzeczy to jest pozbawianie się wiarygodności na własne życzenie.

  9. 10:12 08.04.2017
    helldust

    Już dawno nie czytałem tak hejterskiego i fanboyskiego artykułu, nie mówiąc już o bzdurach w stylu 8k i 60kl. Ubaw po pachy.

  10. Jellycrusher
    11:15 08.04.2017
    Jellycrusher

    Cena konsoli „zamknie się między 2 a 3 tysiące”? A jaki jest koszt produkcji i jakie straty poniesie MS na egzemplarzu? Przecież „od zawsze” na produkcji konsol firmy tracą, a zarabiają na udziale w zyskach ze sprzedaży gier na konsole.

    Ukryj odpowiedzi()
    • 12:17 08.04.2017
      deng

      Który to udział generalnie maleje przez brak exclusive’ów, w które nie można pograć na pc.
      Sami się muszą zdecydować co dla nich jest ważniejsze – rynek konsolowy czy rynek sklepu Windows 10 bo inaczej utopią oba.

      Ukryj odpowiedzi()
      • 15:03 08.04.2017
        helldust

        Ty tak poważnie myślisz czy sobie jaja robisz? No chyba ze razem z Bartoszem Stodolnym to Wy koledzy jesteście bo poziom informacyjny macie ten sam.

        Ukryj odpowiedzi()
        • 16:58 09.04.2017
          deng

          Oczywiście, że na poważnie.
          Chcesz dyskutować z tym, że w Japonii Microsoft nie istnieje?
          Albo, że w Europie sprzedaje się go trzykrotnie mniej niż Sony?
          Albo, że nawet w US, jedynym ich rynku, Sony sprzedało więcej konsol na święta (listopad-grudzień)?
          Czy, że poważne exclusive, które nie istnieją na pc są całe dwa (Forza, Halo)?

          Osobiście wolałbym aby było odwrotnie – przynajmniej jakieś gry w Plusie sensowne by były bo teraz Sony ma to w dupie.

  11. Simplex
    18:23 08.04.2017
    Simplex

    W ogóle ten Titan Xp to świetna karta, o ile jej celem było zirytowanie posiadaczy poprzedniego titana.
    http://www.youtube.com/watch?v=EYlMrxIgoME
    http://www.youtube.com/watch?v=iA3KhzfdPC0&