Zmien skórke
Logo Polygamii

Na filmowym festiwalu Ars Independent posłuchamy o grach wideo

Dyskusje o statusie gier we współczesnej kulturze nie milkną, tym razem do rozmowy włączą się krytycy, medioznawcy i sami twórcy.

Festiwal Ars Independent odbywający się w tym roku w dniach 20-29 września kojarzył się do tej pory głównie z kinem niezależnym, ale tegoroczna edycja będzie adresowana również do graczy. Grom wideo poświęcono całodniowy blok konferencyjny dnia 27 września. Temat ujęty zostanie w trzech zakresach tematycznych (gry a film, gry a sztuka, oraz gry a technologia) w ramach dziewięciu wystąpień zaproszonych gości, wśród których znaleźli się między innymi:

  • Dr Paweł Schreiber (blog Jawne Sny): „Czekając na dojrzałość? O wartości artystycznej gier wideo”
  • Michał ‚bonzaj’ Staniszewski (demoscenowa grupa Plastic): „Niegry – nowe formy budowania narracji”
  • Prof. dr hab. Andrzej Pitrus (Uniwersytet Jagielloński): „The Night Journey” Billa Violi jako artystyczne zawłaszczenie interfejsu gry”
  • Dr hab. Michał Ostrowicki (Academia Elektronica, Uniwersytet Jagielloński): „Jaki dzisiaj dzień tygodnia?”
  • Mgr Bartosz Kłoda-Staniecko: „Jedna gra, dwie Lary. O problemach języka narracji i symulacji na przykładzie gry Tomb Raider”

Po każdym z bloków zaplanowano panele dyskusyjne. Szczegółowy program wystąpień znaleźć możecie na oficjalnej stronie konferencji.

To wciąż nie koniec – w przeciągu dwóch dni poprzedzających konferencję wyświetlane będą wybrane machinimy. Część z nich może być znana wszystkim zainteresowanym, inne powinny zachęcać samym tytułem: „Portal: Dzień z życia wieżyczki obronnej”, „Umysł Freemana”, czy „Poonkins: Magiczny Wojowniczy Kierowca”. Karnet upoważniający do wstępu na wszystkie festiwalowe wydarzenia to koszt 90 zł.

Organizatorem Ars Independent jest Instytucja Kultury Katowice – Miasto Ogrodów.

[Źródło: informacja prasowa]

Konrad Zabłocki

Więcej na temat:

Najczęściej czytane

01

7 grzechów głównych HearthStone’a

02

Blade Runner 2049 – recenzja filmu. Piękno niedoskonałości

03

[Aktualizacja] W tył ku akcji – South Park mógł mieć w Polsce fajny tytuł, ale ślady po nim znikają

04

Xbox One X – najpotężniejsza konsola na rynku. Ale czy najsensowniejsza?

05

Co było dawno temu w odległej galaktyce, lepiej niech tam pozostanie. Battlefront II to dziś smutny żart

06

Wiedźmin 3 na PS4 Pro – po patchu 1.51 jest ładniej, ale wciąż nie aż tak, jak na trailerach z 2014 roku

07

Hype czy ziew – jarają was jeszcze kolejne zapowiedzi Gwiezdnych wojen? [Klub Dyskusyjny]

08

South Park: The Fractured But Whole – recenzja. Od bytu czar

09

Rozchodniaczek: Powrót Raymana, sukces Gran Turismo i łatanie Wiedźmina 3

10

Sprzeciw wobec skrzynek z lootem nareszcie zaczyna wybrzmiewać głośno

Popularne Gry