Zmien skórke
Logo Polygamii
Wróć do profilu użytkownika ZeusEx
  1. ZeusEx
    06:12 20.02.2018
    ZeusEx

    Masz rację, że wpływ mediów maleje ale nie zgodzę się, że jest niewielki. Nie każdy zagląda na profil prezydenta USA, żeby bezpośrednio czytać jego tweety, nie każdy ma nawet konto na twitterze. Owszem, wolnośc opinii prezentowanych na social media jest olbrzymim zagrożeniem mass mediów, dlatego od kilku lat rosną naciski na FB aby cenzurował posty pod kątem opinii politycznych również. Ta wolność zresztą już teraz jest jednostronnie ograniczana.

    Również zgoda co do czytania jedynie określonych mediów, aby upewnić się w swoim światopoglądzie. Jako ludzie bardzo nie lubimy stykać się z odmienną od naszej wizją świata bo budzi to przykry dysonans poznawczy. Natomiast tak jak zarzuczasz mi, że moje wypowiedzi trącą prawicą tak narracja, którą prezentujesz prezentuje mocno lewicowy ton i wątpię, abyś wypracował te poglądy zupełnie sam, czytając profil prezydenta Trumpa. To jest typowa narracja mass mediów pt. „Ruskie oszukały wybory a Trump jest zły”. Owszem obiektywnie rzecz biorą jest chamem ale jest również mocno anty-establishmentowy za co właśnie zbiera te całe cięgi. Bo dziś największy konkfilt interesu nie przebiega na linii prawica-lewica a na linii na linii lokalizm-globalizm. Są ludzie, którzy chcą zachowac taki twór jak naród, kultura i są ludzie którzy chcą unicestwić granice aby łatwiej było rządzić jednolitą masą. Korporacje chcą globalizmu tak daleko posuniętego, jak to możliwe i jakkolwiek osobiście zawsze byłem lewicowy tak nie podoba mi się ani trochę narracja współczesnej lewicy i nie kupuję jej interpretacji rzeczywistości. Więc w tym punkcie chyba się nie dogadamy 🙂

  2. ZeusEx
    19:18 19.02.2018
    ZeusEx

    Sprawiasz wrażenie doskonale zorientowanego we współczesnych wydarzeniach. Problem jest takiej natury, że całą wiedzę na temat tego co się dzieje czerpiemy z mediów. A media już od dekad nie mają nic wspólnego z rzetelnym informowaniem o wydarzeniach – to bardziej konglomeraty masowego prania mózgów. Żebyśmy potem na wyborach zagłosowali tak, jak jest na rękę ich właścicielom. Twoja „wiedza” to wiedza BBC, CNN i im podobnych, które bardziej agitują, niż informują. Te są akurat mocno lewicowe, ale prawicowe też nie są obiektywne. W takich czasach żyjemy, że nic tak naprawdę nie wiemy. Ot, ponownie cyberpunk 🙂 Pozdrawiam.

  3. ZeusEx
    10:12 18.02.2018
    ZeusEx

    W grę nie grałem ale w cyberpunku podoba mi się przede wszystkim antyutopijne podejście do przyszłości, nie żadna romantyczna wizja świata, gdzie wszyscy żyją długo i szczęśliwie dzięki technologii. Bo ta technologia jest po to by bogacić bogatych i manipulować biednymi, by w świecie bez granic politycznych i społecznych władzę mogła pełnić garstka najbogatszych i ich korporacje. Jestem przekonany, że w takim kierunku zmierza świat i cyberpunk jest jakby ostrzeżeniem.

    Natomiast ma rację Jordi, że każda gra jest idelologiczna i co za tym idzie polityczna, tak samo jak filmy. Zwykle nie jest to jednak tak ewidentne i zaprezentowane wprost jak manifest bo podstawową cechą ideologii jest ukrywanie swojej obecności. Innymi słowy przedstawia się ona jako naturalny porządek rzeczy, nigdy nie mówi: „hej, jestem ideologią i chcę ci zrobić pranie mózgu, żebyś w końcu zaakceptował moje cele i wartości”. Jak nauczyć się ją dostrzegać? Uczą tego na studiach np. filmoznawczych i tak samo jak da się dekonstruować filmy, da się również dekonstruować gry.

    Co do słów, że „hejt jest wszędzie, wylewa się z każdego zakątka sieci” to bardzo jednostronne sformuowanie i na pewno w myśl dominującej dziś politycznej poprawności, które zakazuje mówienia wszsytkiego co mogłoby kogokolwiek „urazić” w jakimkolwiek znaczeniu tego słowa… wróc, nie kogolokwiek…jedynie tych których urazić nie wolno. Jak pisał Orwell, widząc kogo krytykować nam nie wolno widzimy kto ma realną władzę nad nami.
    Tymczasem prawda jest taka, że w Sieci jest hejt tak samo jak wsparcie i miłość, w Sieci jest wszystko co ludzkie bo tworzą ją ludzie. Brak zaakceptowania tego faktu to prosta droga do cenzury i kilka kroków bliżej do najgorszych antyutupijnych scenariuszy.

  4. ZeusEx
    08:42 14.02.2018
    ZeusEx

    Oglądałem trochę gameplaya z tej gry na Twitchu i powiem szczerze, że moje pierwsze wrażenie jest takie: ambitny pomysł przerósł możliwości niewielkiego studia. Bardzo czekałem na tę grę ale zobaczyłem trochę niedoróbek, które ciężko zignorować. Niektóre psują immersję, inne śmieszą. Rozmieszyło mnie na przykład jak jeden NPC ostrzegał głównego bohatera aby nie kładł się spać w brudnych butach, po czym po dotarciu do wyrka nasz bohater robi dokładnie to 🙂 Poza tym gra gubi się między sekwencjami, gdzie jesteśmy wbitci w kierat fabuły i nie mamy absolutnie żadnego wyboru co robić , gdzie iść i co powiedzieć, oglądamy jeden ciąg cutscenek za drugim, a sekwencjami gdzie pozornie możemy robić co chcemy ale znów nie do końca.

    To tylko moje bardzo pierwsze wrażenia i BARDZO chciałbym się mylić. Poczekam na recenzje.

  5. ZeusEx
    16:39 30.01.2018
    ZeusEx

    Taki immersyjny styl growej opowieści przypomniał mi stare dobre czasy Gamblera. Dobra robota! 🙂

  6. ZeusEx
    16:46 16.01.2018
    ZeusEx

    Pragnę tylko stałych 60 fps na PS4. To chyba niewielkie oczekiwania, jak na 7-letnią grę. Jeśli nie, to PS3 wraz z grą czeka w szafie :3

  7. ZeusEx
    16:18 04.01.2018
    ZeusEx

    Zgadzam się. HZD był imo lepszy niż większość z wymienionych na liście. Brak Nioha chyba świadczy o tym, że większość redakcji odbija się szybko od gier Soulsowych. Szkoda, bo Nioh jest rewelacyjny i wciąga nawet na setki godzin.

  8. ZeusEx
    15:43 18.12.2017
    ZeusEx

    Kraków ma bardzo wielu studentów po kierunkach informatycznych + niższe niż Warszawa pensje.

  9. ZeusEx
    17:26 11.12.2017
    ZeusEx

    Trzymam kciuki za tę grę.

  10. ZeusEx
    17:36 06.11.2017
    ZeusEx

    Granie w tego typu gry na myszy to jakaś forma masochizmu. Nie ma nad czym ubolewać.

  11. ZeusEx
    09:56 14.10.2017
    ZeusEx

    Masz rację. Pisząc archaiczna nie miałem na myśli systemu walki, ten akurat uważam za zdecydowanie najmocniejszą stronę gry. Głównie bolało mnie mało angażujące prowadzenie narracji oraz wartswa wizualna – zbyt bajkowa i zupełnie przeciętna artystycznie.

  12. ZeusEx
    09:47 14.10.2017
    ZeusEx

    Dla mnie Rogue One był o wiele lepszy od Przebudzenia Mocy. W tym irytowało mnie głównie, że fabuła została dosłownie zerżnięta z pierwszej częśći starej trylogii. Nie rozumiem jak niektórzy fani mogą być kompletnie ślepi na ten fakt. Dla mnie to niedopuszczalne. No i postać Kylo Rena – nieco za bardzo w stylu serii dla nastolatek typu „Zmierzch”. W momencie kiedy ściągnął swój hełm stał się zupełnie nieinteresujący. Widać ewidentnie, że bardziej celowali w młodszą widownię, zamiast w dojrzałych już fanów.

  13. ZeusEx
    05:55 13.10.2017
    ZeusEx

    Fan starych Falloutów, Baldurów i Icewind Dale’ów a jednak od jedynki D:OS odbiłem się dość mocno i do dziś kurzy się ona na mojej kupce wstydu. Duży erpegowy hype wokół tej gry był, a jednak w moim odczuciu była słaba lub archaiczna w wielu aspektach, zwłaszcza w prowadzeniu historii. Drugi raz się tak łatwo nie nabiorę 😉

  14. ZeusEx
    13:44 28.08.2017
    ZeusEx

    RPG od Bethesdy… znaczy na tym samym silniku, co Skyrim, z tą samą fizyką, co Morrowind? Od kilunastu lat zero innowacji i jak tu czekać na cokolwiek.

  15. ZeusEx
    18:30 24.08.2017
    ZeusEx

    No właśnie. Mogą zrobić super konsolę najszybszą na rynku ale jeśli będę mógł zagrać tylko w to co na PC to po co mi ona? PS4 może nie sypie exclusivami na prawo i lewo ale jeśli są to najczęściej z najwyższej półki. Wybór jest prosty.

  16. ZeusEx
    05:59 24.08.2017
    ZeusEx

    „graliśmy aż w dwa nowe Skyrimy” – lol, co za czasy 😛

  17. ZeusEx
    19:19 07.08.2017
    ZeusEx

    iddqd = 15$
    idkfa = 10$
    mieliby biznes 🙂

  18. ZeusEx
    17:13 01.08.2017
    ZeusEx

    Też wróciłem do Baldurów jakieś 2 lata temu i bawiłem się przednio! 🙂

  19. ZeusEx
    07:22 22.07.2017
    ZeusEx

    Sęk w tym, że umowy celowo pisane są prawniczym żargonem i są niebywale długie, żeby nikt ich nie czytał. Ile czasu trzeba poświęcić przedzierając się przez nieistotne informacje, żeby wyłowić to, co nas naprawdę dotyczy? Lenistwo nie ma tu nic do rzeczy, raczej szacunek dla własnego czasu. Nikt nie ma ochoty oddawać w sumie kilka dni swojego życia na czytanie prawniczego bełkotu. Wymagany powinien być skrót, a że nikt jeszcze tego prawnie nie ustanowił jest mocno zastanawiające.

  20. ZeusEx
    06:36 20.06.2017
    ZeusEx

    Blizzard, który robił Diablo 2 to zupełnie inna firma, niż dzisiejszy gigant rozrywi targetowanej w dzieci i młodzież. Jakoś nie widzę tego remastera w ich wykonaniu, ale chciałbym się miło zaskoczyć.

  21. ZeusEx
    07:44 15.06.2017
    ZeusEx

    Rocket League to już dość duży tytuł. W tym konteksćie tym bardziej mnie dziwi jak CDPR udało się załatwić u Sony crossplay Gwinta i to bez konieczności posiadania ps+.

  22. ZeusEx
    17:13 23.05.2017
    ZeusEx

    No coś słabo z tym plusem ale na zachodze subskrypcja to są takie grosze, że nie zdziwiłbym się gdyby większość ją opłacała, nawet nie korzystając z (wątpliwych) benefitów. Z czego najważniejszy – gra online – w czasach ps3 był przecież za darmo.

  23. ZeusEx
    17:57 16.05.2017
    ZeusEx

    Też wolę fantasy od s-f, zwłaszcza, że zamknięte lokacje typu labolatorium to szczyt monotonni. Ale może gameplay mnie przekona. Tutaj pytanie: jak plasuje się responsywność sterowania w porównaniu do Lords of the Fallen? Poruszanie się tam przypominało nieco zmagania muchy w smole. Wszystko było bardzo wolne. Dark Souls pod tym względem to minimum tego, co jestem w stanie zaakceptować. Na dynamikę Nioha chyba nie ma co liczyć?

  24. ZeusEx
    06:27 15.05.2017
    ZeusEx

    Pierwszy OST z gry jaki zrobił na mnie duże wrażenie był z Quake 2. Tamte super klimatyczne gitarowe riffy otworzyły dla mnie później cały gatunek ciężkiego rocka i metalu. Potem było jeszcze kilka innych ale ostatnio nic nie przebija muzyki z Nier: Automata. Musiałem zamówić oryginalne wydanie, które łącznie z przesyłką przebija cenę samej gry na PS4. A co tam… 🙂

  25. ZeusEx
    06:24 10.05.2017
    ZeusEx

    „Poginanie bohaterem po planszy i konkretny wygrzew obficie dekorujący ją zakrwawionymi pikselami są tak… przyjemne” a ostatnio „To Quake. Tu liczy się tylko to, ile razy flaki wroga rozsmarujesz na otoczeniu.” Stawiam dolary przeciw orzechom, że w następnym materiale TV na temat szkodliwości i brutnalności w grach będziecie cytowani 😀

  26. ZeusEx
    17:17 09.05.2017
    ZeusEx

    Zagrałem w demo ale wynudziłem się przepotwornie i odpuściłem po pół godziny. Za mało, żeby ocenić grę ale wystarczająco, by odnieść wrażenie. A moje wrażenie było takie, jakbym grał w FPP sprzed dwóch dekad, tylko z lepszą grafiką. Monotonna scenografia, idziesz po nitce do kłębka po drodze zbierając masę notatek i walcząc kluczem z wyskakującymi z nienacka owocami jakiś eksperymentów. Może gra wcale nie jest taka świetna, a może ten typ gier już do mnie nie przemawia…

  27. ZeusEx
    17:05 08.05.2017
    ZeusEx

    Akurat Angry Joe nie narzekał, że gra jest za trudna, tylko na to, że gameplay jest beznadziejnie skonstruowany tak, że:
    1. musisz ciągle uciekać, nie masz możliwości zmierzyć się z zagrożeniem przy pomocy choćby łopaty
    2. ponieważ gra jest liniowa musisz uciekać po jednej jedynej prawidłowej ścieżce. Nie wiesz gdzie uciekać? Biegniesz przed siebie i metodą prób i błędów robisz progress, przy okazji umierając co rusz.
    3. monstra są niebywale wręcz wyczulone na twoją obecność i nawet ukrytego bez trudu znajdują

    Te trzy punkty razem składają się na niebywale frustrujące doświadczenie. Nie wiem po co czepiać się Angry Joe’a bo akurat tym razem miał moim zdaniem rację.

  28. ZeusEx
    06:38 05.05.2017
    ZeusEx

    Też mam wrażenie, że się to powoli zmienia. Dodatkowo, w ostatnim półroczu zauważyłem renesans dem do gier, nawet na PS4, z ze znaych mi: Nier, Nioh, teraz Prey. Może to początek stałego zjawiska.

  29. ZeusEx
    07:23 01.05.2017
    ZeusEx

    Czy ja dobrze rozumiem? W tej grze wciąż można bić kobiety (feministki powinny zabrać głos) i czarnoskórych (gdzie są walczący z rasizmem?) – a nie można… kangura? Polityczna poprawność zatacza coraz szersze kręgi. Za niedługo w bijatykach udział brać będą tylko biali mężczyźni, wspomnicie te słowa 😀

  30. ZeusEx
    16:59 27.04.2017
    ZeusEx

    Kolejna gra o wikingach i kolejna przeciętna. Szkoda, bo temu tematowi przydałaby się w końcu solidna produkcja. Fani serialu czekają 😀

  31. ZeusEx
    17:34 25.04.2017
    ZeusEx

    W samo sedno. Dla takich zdań zawsze czytam komentarze jeszcze przed lekturą artykułu. W tym wypadku nie muszę już nawet czytać recenzji.

  32. ZeusEx
    17:27 25.04.2017
    ZeusEx

    W dzisiejszym świecie fakty już nic nie znaczą, bo podaje się jedynie ich interpretacje. Media na całym świecie to jedno wielkie pole walki ideologicznej, gdzie każdy ciągnie sznurek w swoją stronę. Z tego powodu nic przeczytanego gdziekolwiek, żaden news ani raport, mnie już nie zdziwi, ani tym bardziej nie zbuwlersuje.

  33. ZeusEx
    17:18 24.04.2017
    ZeusEx

    To żadna tajemnica, że gry AAA od dobrej dekady zjeżdżają jakością po równi pochyłej. A patrząc na ich rosnące budżety można odnieść wrażenie, że dobra grafika kosztuje tak dużo, że już na dobrych scenarzystów nie wystarcza. Tak, czy owak, nie da się zarabiać na czerstwych produkcjach w nieskończoność.

  34. ZeusEx
    06:31 21.04.2017
    ZeusEx

    To ciekawe, jak z czasem ewoluuje percepcja gameplayu. Kiedy wyszło Lords of the Fallen ogłoszone zostało „clumsy souls” bo faktycznie ruszaliśmy się tam, niczym mucha w smole. Aler ostatnio – po grach jak Nioh, czy Nier – Soulsy również zaczęły wydawać mi się nieco clumsy, jakby miały odrobinę za dużego input laga. Mam nadzieję, że ta gra będzie dynamiczniejsza, no i oczywiście w 60 fps.

  35. ZeusEx
    17:47 19.04.2017
    ZeusEx

    Akurat jestem przy drugim miesiącu korzystania z Netflixa. Liczą sobie za swoją usługę nieźle, ale zdecydowanej większości seriali tu nie obejrzymy. Nawet „The Expanse”, które jest ponoć „Netflix originals” ma tam na razie tylko 1 sezon. Słabo.

    Co do samego rankingu to jesteśmy lepsi niż o wiele zamożniejsze od nas kraje. Można się spierać na temat metodologii tego rankingu i na ile jest ona miarodajna. Natomiast gdyby zrobić taki społeczny eksperyment i podnieść w krajach zachodnich m.in. ceny gier, tak gdzieś do 200 $/euro, żeby stosunek wydatku do zarobków był porównywalny z polskim – bardzo ciekawy jestem jak by się to przełożyło na piractwo 😉

  36. ZeusEx
    17:57 10.04.2017
    ZeusEx

    Kilka lat temu kupiłem bardzo solidny jak na owe czasy i5 2500 za mniej niż 800 zł. Dziś ten stary proc wciąż kosztuje tyle samo, a nowe procki ze średniej półki są o wiele droższe (podobnie, jak wszystkie komponenty), a o ile procent bardziej wydajne? Chyba niewiele. Mam wrażenie, że technologia stoi w miejscu, tylko ceny sprzętu rosną… Poprawcie mnie jeśli się mylę.

  37. ZeusEx
    09:59 09.04.2017
    ZeusEx

    Ja czekam na konsolę, która na standardzie uciągnie swoje gry w 60 fps, PS4 Pro wciąż tego nie potrafi.

  38. ZeusEx
    08:47 09.04.2017
    ZeusEx

    Często zatrudnia się reżyserów klasy B, bez własnej wizji i polotu, żeby posłusznie wykonywali polecenia producentów, bo to oni dają pieniądze i mają najwięcej do powiedzenia. Chcą zwrotu inwestycji. Tak to działa w Hollywood.

  39. ZeusEx
    08:44 09.04.2017
    ZeusEx

    Generalnie masz rację i z tego, co czytam nawet fani Ghosta nie nastawiali się na niewiadomo co. Piszesz o świetnych efektach i oprawie wizualnej ale właśnie dlatego tego filmu naprawdę szkoda. Bo wszystko to zostało zmarnowane infantylną i wtórną fabułą. Mógł być film 9/10 a wyszedł 6 w porywach 7/10. Poza tym jak się ogląda te amerykańskie filmy to po kilku latach można naprawdę zmęczyć się, tym, że traktują widza jak idiotę. A że można zrobić świetne hollywoodzkie kino klasy A i zarazem niegłupie, udowadniają twórcy pokroju Davida Finchera.

  40. ZeusEx
    17:44 07.04.2017
    ZeusEx

    PS. Nie wiem czy wynika to jasno z mojej wypowiedzi ale jestem wielkim fanem oryginalnego anime, które obejrzałem mając lat około 14 na vhs i do dziś pamiętam tamto wrażenie na napisach końcowych, jakby mnie piorun strzelił. Co do adaptacji filmowej wielkich nadzieji na miałem (Hollywood) ale to co zrobili z fabułą … Już byłoby lepiej dla filmu, gdyby w całości zdecydował się pójść w stronę kina akcji, zamiast serwować naprędce skleconą infantylną bzdurę o tożsamości.

  41. ZeusEx
    17:35 07.04.2017
    ZeusEx

    Muszę przyznać, że dwa razy poczułem na tym filmie spore zażenowanie :/

    Ja rozumiem, że zagadka źródła świadomości, do dziś niewyjaśniona, przerosła twórców, a także w ich mniemaniu przerosła odbiorców filmu więc zamiast tego zdecydowali się zerżnąć co nieco z filmów o Jamesonie Bourne czyli „nie wiem kim jestem, zabrali mi pamięć, ale się dowiem i ich ukarzę”. Ale już musiałem zrobić facepalm i wyciągnąć ręce w niebiosa, kiedy naczelne motto filmu, notabene infantylne, zostało zerżnięte żywcem z filmów o Batmanie Nolana. „It’s what you do that defines you” – pamiętacie? Żeby było jeszcze bardziej żenująco kontekst w którym GitS osadza ten trywializm sprawia, że staje się on całkowicie nielogiczny. Poucza widza, że nie wspomnienia decydują o jednostce, tylko jej czyny. To ja się pytam z czego wynikają czyny jednostki, jak nie z jej tożsamości, na którą w dużej mierze składaja się wspomnienia? Naczelne motto, skradzione i podane w patetycznym tonie zaprzecza samo sobie. Film wizualnie świetny ale martwica mózgu x1000.

  42. ZeusEx
    17:18 06.04.2017
    ZeusEx

    Nioh ma bardzo solidny silnik (i w dodatku skalowalny pod 60fps lub wysoką rozdzielczość – za co im chwała) oraz świetną mechanikę walki. Na czymś takim można tworzyć naprawdę dobre gry. Osobiście wolałbym jakiś nowy tytuł. Z sequelami jest ten problem, że ciężej w nich o zachowanie świeżości, łatwo wpaść we wtórność.

  43. ZeusEx
    06:38 04.04.2017
    ZeusEx

    Bioware skończyło się dawno temu, a dziś jadą tylko na renomie. To wstrząsające, jak długo w branży gier można odcinać kupony od dawnych dokonań. Taki Blizzard też robi głupiutkie i naiwne gry ale przynajmniej technicznie doszlifowane na błysk. Bioware ze wszystkim ma problem.

  44. ZeusEx
    17:01 30.03.2017
    ZeusEx

    Kurcze też trzyma mnie to w napięciu, jak nie wiem co! Odświeżam stronę co sekundę w nadzieji, że ktoś zaraz uzupełni. Już mnie palec od wciskania f5 boli 🙁

  45. ZeusEx
    17:26 24.03.2017
    ZeusEx

    Mam tak samo. Wiesław zniszczył dla mnie granie w produkcje o drewnianych dialogach, bzdurnych scenariuszach i infantylnych postaciach. Teraz prawie nie mam w co grać 😀

  46. ZeusEx
    17:20 24.03.2017
    ZeusEx

    CDP Red robiący solidną grę jak np. „The Legend of the Hussar” – nie byłoby to takie złe 🙂

  47. ZeusEx
    22:10 23.03.2017
    ZeusEx

    Nigdzie nie napisałem, że są.

  48. ZeusEx
    18:21 23.03.2017
    ZeusEx

    Ja nie wiem, co się dzieje z zachodnim przemysłem gier ale chyba nic dobrego jeśli kolejne wielkie studio wypuszcza kolejną kontunuację wielkiego tytułu gorszą od swojej własnej poprzedniczki. Niedługo zostanie nam tylko CDP Red, From Software i kilku innych developerów, którzy chcą robić świetne gry, a nie kasować frajerów.

  49. ZeusEx
    17:07 22.03.2017
    ZeusEx

    Bethesda już rozsadziła mój umysł Falloutem 4 – jak można było tę grę tak ****** 😛

  50. ZeusEx
    06:46 21.03.2017
    ZeusEx

    Właśnie ukończyłem trzecie zakończenie i powiem szczerze, że wciąż nie wiem, co o tej grze myśleć. Klimat, estetyka, animacja, walka to wszystko zdecydowanie na plus. Z drugiej strony mamy dośc mały świat, przeciętne questy (dużo zwiedzania w kółko tych samych lokacji w celu przynieś/podaj/pozamaitaj), łatwo trywializowany poziom trudności. No i bardzo dziwna decyzja dzielenia gry na fragmenty, gdzie to co moim zdaniem fabularnie najciekawsze dzieje się przy trzecim przejściu, jednak aby się do niego dostać trzeba przejść tę sama linię fabularną dwa razy. Jeśli ktoś nie wie, że na końcu drogi czeka go absolutnie nowa zawartość może nie mieć determinacji by dotrzeć aż tak daleko.

    Koniec końców gra zdecydowanie powyżej przeciętnej, ale z paroma problemami. Od nas zależy, czy będziemy skłonni przymknąć na nie oko, czy nie.

  51. ZeusEx
    08:20 18.03.2017
    ZeusEx

    Finansowo nie wygląda to tak źle – kilka stów inwestycji + granie codziennie pozwalało w HS na swobodę grania dowolnym deckiem. Gorzej z czasem bo system daily questów czyni nas praktycznie niewolnikami danej gry – nie da się od niej odpocząć na kilka dni/tygodni bez straty w wirtualnych funduszach. Po dwóch latach grania to mnie zniechęciło najbardziej.

  52. ZeusEx
    17:46 13.03.2017
    ZeusEx

    5/5 – aż musiałem przeczytać tę recenzję. Dowiedziałem się, że gra ma enigamtycznie przedstawioną fabułę, wymaga zaangażowania w rozwikłanie niektórych zasad jej mechaniki, eksploracja jest bardzo satysfakcjonująca. Przeczytałem też, że gra nie jest do końca zoptymalizowana i zdażają się duże spadki fps ale nie wolno o tym mówić, bo wtedy jest się trollem. Jest też kilka mniej istotnych gameplayowych niedoróbek, które nieco irytują ale who cares. Koniec – a ja dalej nie wiem za co ta ocena…

    Bo na streamach chyba oglądałem inną grę: owszem fajną ale w żaden sposób nie odkrywczą ani rewolucyjną, grę o boleśnie wtórnym systemie questów, rodem z koreańskich mmo. Grę, gdzie się łazi, coś się zabije, a między jednym wtórnym questem a drugim, otworzy się parę skrzyń. Fajnie ale 5/5 to chyba za Zelda w nazwie ta gra dostała.

  53. ZeusEx
    17:03 10.03.2017
    ZeusEx

    Zastanawiałem się nad kupnem ale taki wydatek dla jednej gry to nierozsądne. Zresztą, Zelda może dobra jest ale moje wrażenie z oglądania streamów oraz opinie wielu nie-fanboyów są takie, że daleko jej do 10/10, bliżej 8/10. Jeszcze co najmniej 5 takich gier potrzeba, żeby kupno Switcha miało sens.

  54. ZeusEx
    06:41 01.03.2017
    ZeusEx

    Wolę surowe ale szczere recenzje (jak za dawnych lat, w czasach Gamblera, SS…) od tego zakłamanego przymykania oczu na wszystko, jaki uprawia większość dużych serwisów, zwłaszcza zagranicznych. Pamiętam 3 gwiazdki dla Diablo 3 ile wtedy o to było krzyku, a czas pokazał, że to była słuszna ocena, na przekór branżowemu hypowi. Po raz klejny, brawo Polygamio.

  55. ZeusEx
    06:35 21.02.2017
    ZeusEx

    Patrząc nie kierunek, jaki obrali w Fallout 4 obawiam się, że z pierwszymi Falloutami (notabane nie ich dziełem) nie jest im za bardzo po drodze.

  56. ZeusEx
    12:22 12.02.2017
    ZeusEx

    Przy okazji poprzedniego tekstu trochę narzekałem, że w demach moje Dark Soulsowe nawyki strasznie utrudniały mi grę i w związku z tym raczej jej prędko nie kupię. Ale kupiłem i od środy gram ile tylko mogę. Aktualnie 3 region, dwóch bossów padło za pierwszym razem, ale dwóch innych wymęczyłem potem i krwią i jestem z tego dumny. Pomimo olbrzymich różnic w systemie walki w końcu się przestawiłem i musze przyznać, że istnieje tylko kilka gier, które porwały mnie w równym stopniu (Baldur’s Gate, pierwsze Soulsy, Wiedźmin 3). W zamian gra wymaga tylko nieco samozaparcia i cierpliwości, ale system walki jest tak miodny, że z przyjemnością wraca się i próbuje sił do skutku.

  57. ZeusEx
    08:19 09.02.2017
    ZeusEx

    Jakbyście zobaczyli jak kilkutysięczne ($) donate’y odchodzą czasem na Twitchu, a niektórzy streamerzy dostają takie regularnie i od tych samych ludzi. 1000 dolarów dla niektórych to jak 10 zł więc nie ma się co dziwić.

  58. ZeusEx
    06:44 03.02.2017
    ZeusEx

    Nie tylko Tobie. Jak tylko wyszły pierwsze obrazki media pisały o Geralcie w Kraju Kwitnącej Wiśni. W tym tempie niedługo nastanie prawdziwa moda na siwe włosy 🙂

  59. ZeusEx
    06:39 03.02.2017
    ZeusEx

    Mam problem z tą grą bo bardzo chciałbym ja pokochać ale po zagraniu w dwie bety wciąż nie mogę się odnaleźć w jej systemie walki. Żeby było ciekawiej mówi to nie „żółtodziób” ale weteran wszystkich gier serii Souls (5 x platyna). Mam wrażenie, że dynamika systemu walki jest dużo bardziej w stronę bijaktyk (szybkie ciosy i bloki, comba) , niż Soulsów, a ja z bijatykami nie miałem nigdy dużo do czynienia. Na jednym ze zwykłych przeciwników zrobiłem nawet test czy jestem w stanie zrobić unik „on reaction” ale byłem w stanie tylko „on prediction”. Mam wrażenie, że gra jest dużo szybsza niż Soulsy i preferuje bardziej agresywny styl gracza.

  60. ZeusEx
    06:37 02.02.2017
    ZeusEx

    Narzekanie nic nie kosztuje. Szkoda czasu na większy komentarz do tego powyżej. Mam nadzieję chociaż, że ktoś Ci za to płaci.

  61. ZeusEx
    06:34 02.02.2017
    ZeusEx

    Fajnie. Do tego przydałoby się jeszcze wprowadzenie do szkół faktycznych przedmiotów, jak programowanie, czy grafika 3D. Znaleźć do tego wykwalifikowane kadry za 2 tysie byłoby ciężko ale na pewno dałoby się jakoś to rozwiązać. To wg. mnie podstawa, żeby podobny plan odniósł sukces. Ale tak czy owak, dobrze, że jest świadomość i pierwszy krok w tym kierunku.

  62. ZeusEx
    17:35 31.01.2017
    ZeusEx

    Na portalu Tomasza Lisa ukazał się ostatnio wywiad z polakami mieszkającymi w Szwecji, którzy opowiadają jak to wygląda. Tak, tego Tomasza Lisa, który jest jawnie pro-imigracyjny. W internecie jest też cała masa raportów dot. muzułmańskiej integracji z zachodnim społeczeństwem (a raczej jej braku) tylko nie każdemu się chce do tego dotrzeć. Lepiej słuchać co media głównego nurtu mówią. Całe szczęście w Polsce można jeszcze wciąż powiedzieć, co się myśli bo na Zachodzie, tak jak mówisz, już się boją wyrażać szczerych opinii.

  63. ZeusEx
    06:34 31.01.2017
    ZeusEx

    Pierwszym i podstawowym obowiązkiem każdego rządu jest zapewnienie bezpieczeństwa swoim własnym obywatelom, a muzułmanie to grupa szczególnego ryzyka. Zwłaszcza wpuszczana masowo bez paszportów lub na lewych papierach, jak w Europie Zachodniej.

    A jak niewielu z nich chce się asymilować możecie zobaczyć już w niektórych francuskich, niemieckich czy szwedzkich miastach (jedno z największych miast w Szwecji – Malmo jest już niemal zdominowane), gdzie powstają olbrzymie getta domagające się prawa szariatu i pozostające poza kontrolą rządu i policji. Nie przeczytacie o tym na CNN.

  64. ZeusEx
    06:40 23.01.2017
    ZeusEx

    Moja największe rozczarowania sequelowe to:
    – Diablo 3
    – Fallout 4
    – Dragon Age: Inkwizycja

    Co ciekawe wszystkie je łączy wspólny mianownik: infantylność, uproszczenie rozgrywki. Kiedy byłem dzieckiem gry robiło się z myślą o dorosłych. Będąc dorosłym, doczekałem czasu kiedy głównym targetem gier są dzieci i młodzież….

  65. ZeusEx
    08:37 07.01.2017
    ZeusEx

    Pierwsza muzyka z gry w której się zakochałem to były genialne ciężkie gitarowe riffy z Quake’a II autorstwa Sonic Mayhem. Wtedy jeszcze 12-latkowi, muzyka ta otworzyła mi oczy na cały gatunek ciężkiego rocka i metalu.

  66. ZeusEx
    13:48 07.12.2016
    ZeusEx

    Że gra potrafi oczarować to mogę sobie wyobrazić bo zarówno Ico, jak SotC mnie oczarowały, a TLG do nich niedaleko. Tyle, że biorąc pod uwagę choćby względy techniczne, jak wyraźne problemy ze stabilnością fps, czy fakt, że gra jest dość krótka i ma małe replay value to ja bym perfekcyjnej noty jej nie udzielił. Ale Twoje prawo, ja się wcale nie gniewam 😉

  67. ZeusEx
    12:09 07.12.2016
    ZeusEx

    Musze napisać, że jestem pod wrażeniem. Jedna z nielicznych trzeźwych recenzji. Gra na tle Finali ze złotych lat serii (7-10) wypada dość blado, a to że lepiej niż poprzednie wtopy niewiele znaczy. Mnie naprawdę męczy już, że każda gra z budżetem powyżej $X dostaje w prasie growej noty od pozytywnych po genialne. Wiem dlaczego tak jest ale nie usprawiedliwia zjawiska. Szkoda, że The Last Guardian pomimo ewidentnych braków dostał u Was nie 4/5 ale 5/5. Już tylko uśrednione opinie graczy na metacritic coś znaczą (pomimo trolli dających 10/10 i 0/10).

  68. ZeusEx
    08:11 06.12.2016
    ZeusEx

    Jeśli jest tak jak mówisz jest to niestety skandal. Zwłaszcza, że gra wygląda jak słaby remaster z poprzedniej generacji.
    Szkoda, bo Ico i SotC lubiłem ale nie kupię czegoś, co tak działa.

  69. ZeusEx
    12:01 02.12.2016
    ZeusEx

    Plus za Franka Kimono. Właśnie słuchałem go znów ostatnio. Dobry klasyk nigdy się nie starzeje.

  70. ZeusEx
    17:17 01.12.2016
    ZeusEx

    Trudno mi oceniać, czy stare Finale faktycznie były lepsze bo kiedy się było bardzo młodym wszystko wydawało się lepsze. Niemniej likwidacja walki turowej (jak dla mnie będącej znakiem rozpoznawczym j-rpg) zabiła dla mnie tę serię. Ciągle mam wrażenie, że teraz chodzi tylko o bezmyślne stukanie w przycisk. Kiedyś najtrudniejsze walki wygrywało się przede wszystkim taktyką i dobrym przygotowaniem. I nawet refleksem, bo przecież paski inicjatywy przeciwników podczas naszej tury nie spowalniały.

  71. ZeusEx
    15:53 29.11.2016
    ZeusEx

    Każdy wie, że tak to działa, a mimo to ten cały cyrk wciąż trwa. Tam, gdzie w grę wchodzi spora kasa, tam obiektywne dziennikarstwo nie może przetrwać – już nam chyba tylko magazyny przyrodnicze zostały z obiektywnych mediów 🙂

  72. ZeusEx
    15:46 29.11.2016
    ZeusEx

    Ja się ciągle nie mogę połapać, czy te wszystkie Finale po X zdziadziały zupełnie, czy to ja zdziadziałem, a Finale są tak dobre, jak zawsze 😉 Jakoś ten Bromance z FFXV mnie nie chce urzec…

  73. ZeusEx
    08:56 27.11.2016
    ZeusEx

    Elitarność to wymówka niedzielnych graczy, którzy zapomnieli lub są za młodzi by pamiętać, że kiedyś każda gra była taka lub trudniejsza niż Soulsy. Zanim przyszły megakorporacje i dla swojego zysku ustawiły poprzeczkę wyzwania w grach tak nisko, by każdy mógł ją przeskoczyć. To nie Soulsy są trudne, to pozostałe gry przechodzą się same. Ale żeby to wiedzieć trzeba przynajmniej pamiętać czasy Pegasusa.

    Nie mam nic przeciwko samoprzechodzącym się grom – tak długo jak na rynku są jeszcze takie, które nie traktują mnie jak debila.

  74. ZeusEx
    09:46 26.11.2016
    ZeusEx

    Dark Souls są fenomenem. Grą, która odniosła ogromny sukces będąc żywym zaprzeczeniem reguł ekonomii współczesnego tworzenia gier. Serią, której sława nawet wielu graczy casualowych skłoniła do kupna i spróbowania. Wielu z nich odbiło się od niej po drugim bossie ale niektórzy dołączyli do grona wiernych fanów.

    Mam nadzieję, że takie gry uzmysłowią wielkim jak EA, że wysokobudżetowe gnioty dla 12-latków to nie jest jedyna droga zarobienia pieniędzy. A nawet jeśli nie, to From software wciąż istnieje – wraz z ich filozofią tworzenia gier.

  75. ZeusEx
    17:01 17.11.2016
    ZeusEx

    Zastanawia mnie sens istnienia takiego kanału w dobie Internetu…

  76. ZeusEx
    08:33 15.11.2016
    ZeusEx

    Stabilne 60 fpsów byłoby dobrym spożytkowaniem mocy konsoli, które każdy by zauważył i docenił. Niestety, jak widać coś tak oczywistego nie jest priorytetem Sony. Ciekawe za ile generacji się tego doczekamy.