Zmien skórke
Logo Polygamii
Wróć do profilu użytkownika madoc
  1. 22:54 14.07.2018
    madoc

    Ja gram właśnie w BG2 i wywaliłem dyscyplinarnie Jaheirę z drużyny. Nie przepadam.

  2. 21:17 20.06.2018
    madoc

    Zbieram się z zakupem PS4 od dłuższego czasu, Spidey prawdopodobnie będzie ostatecznym argumentem.

  3. 21:16 20.06.2018
    madoc

    No lepiej dla nich żeby tak było.

  4. 21:05 20.06.2018
    madoc

    Mogłaby być z tego niezła gra o Iron Manie. Ale jako kolejna wariacja na temat Destiny/Division – dziękuję, w moim sercu jest miejsce tylko na Borderlands.

  5. 22:46 17.06.2018
    madoc

    Co ma na celu takie porównanie? O Cyberpunku właściwie nic konkretnego nie wiadomo, wiemy jedynie mniej więcej, jaką będzie miał stylistykę (która, jak wszyscy już wiemy, nie przypadła ci do gustu), o DL2 natomiast trochę już powiedziano, a nawet pokazano. Ciężko więc wyrazić opinie na temat tego, jak ambitnie się zapowiada.

    I co oznacza „przehypowany” w tym kontekście? Samo mówienie o grze to jest hype? Czy czymś dziwnym jest to, że ludzi interesuje kolejna produkcja twórców Wiedźmina?

  6. 22:39 17.06.2018
    madoc

    Nie wiem po co wypisujesz takie rzeczy. Nikt nigdy nie mówił, że CDPR to jedyne polskie studio, o innych rodzimych ekipach też się dużo mówi i pisze, na tym portalu również. Faktem jest, że o Redach pewnie więcej, ale też Wiedźmin 3 osiągnął największy sukces z polskich produkcji, czy się go lubi czy nie.

  7. 18:55 13.06.2018
    madoc

    A co CDPR zrobił z wiedźmińskim uniwersum?

  8. 23:04 12.06.2018
    madoc

    Trwa zażarta dyskusja o wizerunek Cyberpunku i cyberpunku, a ty wypadasz z jakimś wydumanym zarzutem opartym na przezabawnie niedorzecznych przesłankach. Jesteś moim ulubionym elementem humorystycznym dzisiejszego dnia, wygrywasz nagrodę Platynowej Deski Do Krojenia.

  9. 22:59 12.06.2018
    madoc

    Ja to odebrałem zupełnie inaczej. Ten stary teaser za dużo nie pokazał i wydaje mi się że niektórzy wyciągnęli z niego zbyt pochopne wnioski. A ten nowy trailer wcale nie się nie kłóci z tamtym klimatem, po prostu pokazuje więcej oblicz tego świata. Zresztą druga część zwiastuna jest mroczniejsza i powoduje podobne odczucia co stary teaser (wiadomo, że to nie jest to samo, ale chyba nikt nie oczekiwał, że cała gra to będzie strzelanie w zwolnionym tempie do androida przy muzyce Archive).

  10. 17:01 12.06.2018
    madoc

    To raczej nie za bardzo soulslike.

  11. 23:00 11.06.2018
    madoc

    Tym bardziej że przed E3 zaczęły pojawiać się jakieś różne ploty. No cóż, może Sony coś pokaże w tym temacie.

  12. 20:25 11.06.2018
    madoc

    Nic o Avengers, serio?

  13. 18:57 11.06.2018
    madoc

    To nie do końca tak, moim zdaniem. Ten trailer to jest taki ogólny, mający przybliżyć nam świat i realia. Na pewno dostaniemy jakiś bardziej fabularny, przedstawiający historię i bohatera.

  14. 18:55 11.06.2018
    madoc

    Zdążyłeś przejść od hype’u do rozczarowania po dwóch zwiastunach, a jeszcze nawet nie widziałeś gameplaya? Jestem pod wrażeniem.

  15. 18:40 20.05.2018
    madoc

    Uwierzyłeś w Ciri w Overwatchu?

  16. 22:51 18.05.2018
    madoc

    Ja to bym zagrał w nowych Pirates! Mam nadzieję, że Sid Meier czyta Polygamię i weźmie mój komentarz pod uwagę.

  17. 19:48 15.05.2018
    madoc

    Wygląda to całkiem nieźle. Pierwszy Rage miał sporo ciekawych pomysłów, ale też sporo fatalnych rozwiązań, przez co wyszło średnio-dobrze. Jak id się weźmie za strzelanie, a Lawinowcy za jazdę i otwarty świat, to może być całkiem przyjemny shooter.

    Tylko o co chodzi z tym różem?

  18. 18:39 07.05.2018
    madoc

    Najgorzej, jak cycki będą kanciaste.

  19. 22:47 30.04.2018
    madoc

    Dlaczego wyimaginowanego oporu? Oczywiście Hitler miał ogromne poparcie w Niemczech, ale nie znaczy to, że nie było ruchu oporu.

  20. 22:46 30.04.2018
    madoc

    Jest bardzo duża różnica między stwierdzeniem, że nie każdy Niemiec popierał Hitlera, a całkowitym wybielaniem narodu niemieckiego.

  21. 21:38 10.04.2018
    madoc

    Najlepsze są takie pomiędzy, na zewnątrz kruche, ale w środku jeszcze się ciągną trochę.

  22. 20:09 10.04.2018
    madoc

    Jak dla mnie to jest jakieś prawne niedopatrzenie albo brak odpowiedniej komunikacji między stronami, bo ciężko mi sobie wyobrazić, że komuś faktycznie zależy na tym, by jego utwory zniknęły z 10-letniej gry.

  23. 20:29 09.04.2018
    madoc

    Weź lepiej Cliffy zrób nowego Jackrabbita, bo już nie mam siły do ciebie.

  24. 00:44 08.04.2018
    madoc

    Ten Wiedźmin to całkiem niezła gra, polecam.

    Mnogość pięknych lokacji, ale największe wrażenie robi zdecydowanie pierwsza przejażdżka po Skellige. Genialna muzyka i prześliczne, północne krajobrazy.

  25. 19:22 27.03.2018
    madoc

    Drugi Far Cry to z jednej strony gra ze świetnym klimatem, genialnymi pomysłami i rozwiązaniami, których nikt nie próbował skopiować, z drugiej strony miała masę niedoróbek i nieprzemyślanych elementów. Bez dwóch zdań jednak gra niepowtarzalna i warta poznania, choćby na parę godzin, bo może odrzucić.

  26. 18:49 26.03.2018
    madoc

    Też na początku byłem do tego sceptycznie nastawiony, ale z drugiej strony – taka decyzja pozwoliła twórcom na całkowite skupienie się na coopie i stworzenie rozgrywki, która w innym przypadku nie byłaby możliwa. Nie zawsze kompromisy są dobre.

  27. 17:44 22.03.2018
    madoc

    Jestem mocno zaskoczony, że EA przystało na takie rozwiązanie.

    Już się z bratem nie możemy doczekać, mam nadzieję, że twórcy podołali.

  28. 23:02 20.03.2018
    madoc

    No ok, to trochę zmienia obraz sytuacji.

  29. 22:15 20.03.2018
    madoc

    O, kolejny odcinek mojego ulubionego serialu „Co EA mogłoby zrobić z licencją Gwiezdnych Wojen, ale robią to fani”.

  30. 19:38 20.03.2018
    madoc

    „Zamiast wzmiankować, że szczur łażący po blankach może coś wiedzieć o tym, gdzie jest klucz do kanałów, można było napisać – weź go ogłusz i ukradnij notatki, a w ogóle to blanki są tu i tu.” Nie wiem jak to wygląda dokładnie w grze, ale jak dla mnie brzmi to raczej na zaletę. Tak jak wspomniałaś, współczesne gry strasznie rozleniwiły graczy tymi wszystkimi minimapami i znacznikami, a takie podejście przypomina mi trochę podejście do zadań w stylu Gothika, gdzie gra często wolała sugerować i podpowiadać rozwiązania problemów, ale nie mówić wprost.

  31. 19:24 20.03.2018
    madoc

    Od kiedy jakieś 10 lat temu zagrałem w Piratesów Sida Meiera pirackie klimaty są dla mnie cały czas na fali.

  32. 18:28 12.03.2018
    madoc

    Z jednej strony gra wygląda strasznie niezachęcająco, ale z drugiej – uwielbiam twórczość Kobiety Ślimaka i co widzę jakiś screen z tej gry, to się uśmiechnę. Chyba wolałbym przeczytać scenariusz niż w to zagrać.

  33. 20:41 08.03.2018
    madoc

    Mi się bardzo podobał pierwszy sezon. Sporo osób narzekało na dłużyzny, ale jak dla mnie bardzo dużo się działo w każdym odcinku. Netflixowa Jessica jest trochę bardziej ponura niż komiksowy oryginał, ale to świetnie wykreowana postać (szkoda tylko, że nie pozwolili jej jarać i bluzgać). Skończę Stranger Things i zabieram się za drugi sezon przygód pani detektyw.

  34. 19:39 01.03.2018
    madoc

    Średnio mi się podoba jak na razie. Żadnych nowych mechanik, mam wrażenie że każda jej zdolność jest lekko zmodyfikowaną zdolnością już występującą w grze.

  35. 18:30 28.02.2018
    madoc

    Zdecydowanie warto jest pójść w stronę Amerykańskich Bogów!

  36. 21:41 25.02.2018
    madoc

    Diablo II mocno poszerzyło mój zasób słów – grałem w to jako dzieciak, więc takie rzeczy jak antidotum, puklerz czy berdysz były dla mnie nowością.

    Piraci Sida Meiera nauczyli mnie wiele ciekawostek o morzu i piratach (i skłonili do dalszych badań, przez co nadal jestem maniakiem tego typu tematów), a dodatkowo całkiem nieźle wpoili mi geografię Karaibów (ostatnio zabłysnąłem całkiem precyzyjnym zlokalizowaniem Martyniki).

    NFSom (i Szybkim i Wściekłym) zawdzięczam jakiekolwiek zainteresowanie motoryzacją, która wcześniej była mi zupełnie obojętna.

    No i podstawy rosyjskiego z Doty 2, bezcenne.

  37. 20:41 21.02.2018
    madoc

    „Gra sprzed stu lat, w której każda kolejna umiejętność dawała nam możliwość eksplorowania wcześniej niedostępnych lokacji.” – czyli taka metroidvania.

  38. 17:12 20.02.2018
    madoc

    Nie no, mechy to raczej Starcraft.

  39. 19:52 14.02.2018
  40. 21:57 30.01.2018
    madoc

    Ciekawa analiza, ale piszesz w tytule, że GTA III jest lepsze od VC, ale wniosek tekstu jest taki, że Liberty City jest lepiej zaprojektowane od VC. I tyle. A jak dla mnie to mimo być może gorszej mapy Vice City jest lepszą grą, bardziej zróżnicowaną, z ciekawiej poprowadzoną historią i głównym bohaterem, który się odzywa.

  41. 21:38 22.01.2018
    madoc

    Główną rolę w Power gra Omari Hardwick, 50 Cent gra rolę drugoplanową.

  42. 21:15 21.01.2018
    madoc

    Moja reakcja przed obejrzeniem zwiastuna: co to Nintendo xD
    Reakcja po obejrzeniu zwiastuna: co to Nintendo :O

    Pomysł jest genialny, ale tak jak piszesz – wszystko rozbija się o jakość tego kartonu.

  43. 23:14 17.01.2018
    madoc

    Mam nadzieję, że twórcy „czują” tę grę. Pierwsza część miała niepowtarzalny klimat i nietypowy humor, najważniejsze by nowa odsłona tego nie utraciła.

  44. 21:39 17.01.2018
    madoc

    Nic nie rozumiem z tej wypowiedzi, znaczy Wiedźmin 3 jest jakiś gorszy, bo dopiero trzecia część osiągnęła światowy sukces? Jakie to ma znaczenie?

    A co do fanatyzmu – patriotyzmu – polecam poczytać opinie graczy z całego świata na forach czy youtubie, którzy piszą, że W3 to jedna z najlepszych gier w jakie w życiu grali. Okazuje się nagle, że połowa świata to polscy patrioci, niesamowity przypadek.

  45. 16:48 13.01.2018
    madoc

    I miała świetny rytm – sporo ludzi krytykowało tę grę za to, że była łatwa (i mieli rację), ale chyba tylko Mirror’s Edge dawał podobne poczucie płynności.

  46. 00:00 12.01.2018
    madoc

    A są dostępne informacje, ile dla porównania trafiło na GOGa?

  47. 20:41 09.01.2018
    madoc

    Jak można z czystym sumieniem nazwać Życie i Czasy Sknerus „historyjkami dla dzieci”? Brzmi to trochę tak, jakby to był infantylny komiks, a tak nie jest w żadnym wypadku. Niesamowita opowieść o tym, jak młody, pracowity chłopak zmienia się powoli w zgorzkniałego, skąpego, upartego starca. Przezabawna, choć jest tu sporo gorzkich i smutnych momentów. Do tego genialne rysunki Dona Rosy z bardzo aktywnym drugim planem i sporo historycznego kontekstu. Czytałem jako dzieciak, czytam nadal, bawi wciąż tak samo.

    PS: Hiperłącza w obrazkach przenoszą do grafik z poprzedniej Dobrej Kreski.

  48. 22:51 08.01.2018
    madoc

    Jest jakiś tekst w tej grze, czy znajomość angielskiego jest całkowicie zbędna?

  49. 17:18 04.01.2018
    madoc

    Jaki jest między nimi związek?

  50. 21:45 03.01.2018
    madoc

    Ta gra ma jakieś tło fabularne? Z tego co widziałem to artystycznie jest taka dość nijaka, takie przynajmniej odniosłem wrażenie jako bierny widz.

  51. 14:04 23.12.2017
    madoc

    Prekurator ma na celu zapobieganie sytuacjom, które wymagają działania kuratora.

  52. 22:29 04.12.2017
    madoc

    Dziwi mnie taki odbiór tej gry. Nie twierdzę, że jest to gra idealna, ale dla mnie wymienione przez ciebie wady bledną przy ogólnym poziomie tej gry. Walki z bossami może nie ewoluują, ale nie był to dla mnie tak istotny element całości, by jakoś mocno mi to przeszkadzało. Nie pamiętam też zbyt dużych problemów z kamerą, przynajmniej nie jakichś wyjątkowo dużych jak na ten gatunek.

    Psychonauts to przede wszystkim świetna platformówka, bo poruszanie się Razem jest niezwykle przyjemne, szczególnie po odblokowaniu Lewitacji, a to jest w platformówkach najistotniejsze.

    Poza tym gra zgrabnie wykorzystuje elementy znane z przygodówek, jak dialogi czy zagadki oparte na korzystaniu z przedmiotów i mocy. Fabuła dosyć szybko staje się przewidywalna, ale jest sprawnie poprowadzona i buduje nietypowy klimat, łączący humor z grozą. Świat gry jest niewielki (co nie dziwi, skoro większość akcji dzieje się w umysłach), ale kryje sporo sekretów i zachęca do zwiedzania, szczególnie że wypełniony jest masą ciekawych postaci, z którymi można porozmawiać i poznawać, a nawet brać udział w ich własnych, małych historiach.

    No i wisienka na torcie, czyli poziomy. Być może nie każdy w pełni wykorzystuje potencjał wprowadzanej mechaniki, owszem, ale nie zmienia to faktu, że Double Fine miało masę genialnych pomysłów. Milkman’s Conspiracy to oczywisty przebłysk geniuszu, ale pozostałe wcale nie są daleko w tyle – poziom rozgrywający się na kolejnych scenach sztuki, którą sami poniekąd reżyserujemy czy miasto potworów, w którym to my jesteśmy … potworem? Do tego wspomniane też w tym tekście znajdźki, które sprawiają, że na daną postać zaczynamy patrzeć zupełnie inaczej (kto znalazł sekret w umyśle Milli, hippisowskiej nauczycielki lewitacji, ten go nigdy nie zapomni, gwarantuję).

    Dla mnie jest to naprawdę genialna gra, ze swoim własnym, specyficznym stylem i masą rewelacyjnych pomysłów i po prostu bardzo przyjemnym gameplayem. Polecam sprawdzić, szczególnie że trójwymiarowe platformery na PC to gatunek może jeszcze nie martwy, ale od lat zdychający.

  53. 22:06 22.11.2017
    madoc

    Jak się ma ta teoria do gier, które nie mają mikropłatności? Taki Wiedźmin 3 czy Doom też tanie w produkcji raczej nie były, ale twórcy i wydawcy chyba głodem nie przymierają. Czy faktycznie koszty produkcji aż tak bardzo wzrosły przez te lata, że trzeba szukać dodatkowych, mało eleganckich źródeł dochodu?

  54. 21:40 19.11.2017
    madoc

    Jeśli chodzi o gracza wydającego pieniądze na te przedmioty, to oczywiście masz rację – jest to kupowanie kota w worku. Uczciwszy system jest w Docie choćby – gra co jakiś czas losuje nam jakiś przedmiot, gwarantowane prezenty są też za awans na wyższy poziom (przynajmniej było tak, jak ja grałem), ale gdy chcemy kupić sobie konkretny przedmiot, to nie ma problemu, nie ma żadnego bawienia się w skrzynki.

    Ale dla mnie, gracza niepłacącego (dodatkowo, bo raz już zapłaciłem), skrzynki w Overwatchu są w porządku. Owszem, jest tu jakiś element hazardu, bo nawet przy otwieraniu jest to znane uczucie „a co tym razem mi się trafi”, ale że skrzynki dostaję za darmo, po prostu grając, nie czuję się oszukany. Swoją drogą, losowość skrzynek paradoksalnie sprawia, że nie skuszę się nigdy na wydanie na nie pieniędzy – gdybym mógł za konkretne pieniądze kupić powiedzmy konkretną skórkę dla D.Vy, być może bym się zdecydował, ale przy takim systemie nie mam zamiaru.

  55. 17:13 18.11.2017
    madoc

    Skrzynie w Overwatchu mi nie przeszkadzają zupełnie. Nie czuję się w żaden sposób zmuszany do ich kupowania, nawet więcej – mimo tego, że nie kupuję, gra nie sprawia, że czuję się „gorszym graczem”. Dostaję skrzynkę co poziom, za udział w rozgrywkach dodatkowych, a czasem też z okazji jakiegoś eventu, i tym sposobem mam już kilkadziesiąt skórek (w tym 10 legendarnych) i masę innych głupot jak emotki, odzywki czy graffiti, a do tego ponad 3 tysiące overwatchowej waluty.

    Inna sprawa, gdy skrzynie są częścią systemu progresji, co uważam za chorą sytuację. To jest dosyć smutne, bo szczerze czekałem na nowego NFSa, pierwszy lat od 7 lat, a po przeczytaniu recenzji wiem, że odpalę go ewentualnie w EA Accessie. To samo z Battlefrontem – poprzedniego nawet lubiłem, mimo małej głębi i jeszcze mniejszej zawartości był całkiem przyjemną strzelanką z fenomenalną oprawą. Dwójka wydawała mi się idealną kontynuacją – więcej zawartości, darmowe rozszerzenia, podział na klasy, wciąż niesamowita oprawa. Ale znów – albo system progresji zostanie zmieniony (w co nie wierzę), albo sprawdzę grę w darmowej wersji w Accessie i na tym się skończy moja przygoda z tym tytułem.

    Brawo EA, cieszyłem się na dwie wasze gry w tym roku, nie kupię żadnej. Wracam do Stardew Valley uprawiać pietruszkę.

  56. 20:14 17.11.2017
    madoc

    To jest ten aspekt cyfrowej dystrybucji, który jest chyba najistotniejszy – unieśmiertelnianie gier, które w inaczej pleśniałyby gdzieś w piwnicach.
    A GOGa za ludzkie podejście do graczy, pełne pasji podejście do gier i ciągłą rywalizację ze Steamem bardzo cenię, mimo różnych potknięć.

  57. 16:43 17.11.2017
    madoc

    Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba głównym problemem tej gry są nie tyle mikrotransakcje, co losowy system progresji oparty na skrzynkach, który ma mikrotransakcje wspierać, więc ta zmiana i tak nie naprawia tego, co powinna.

  58. 17:11 16.11.2017
    madoc

    Jak to przerzucić? Granie wyklucza czytanie?

  59. 13:26 11.11.2017
    madoc

    Nie wybieram gier ze względu na ich polskość, nie oceniam ich też lepiej z tego powodu. Po wielu mniejszych i większych sukcesach polskiej branży już się przyzwyczaiłem do tego, że Polacy robią gry i nie robi to na mnie takiego wrażenia jak te kilkanaście lat temu, gdzie każda polska produkcja była dla mnie wydarzeniem.

    Cieszyłaby mnie natomiast większa tożsamość kulturowa gier, i to nawet nie chodzi mi o polskie gry, ale ogólnie. Większość historii dzieje się w Stanach, albo ich bohaterowie są Amerykanami, podczas gdy mnie coraz częściej przyciąga „lokalność” i chyba nie tylko mnie. Wielu graczy za granicą chwali na przykład Wiedźmina za jego słowiańsko-nordyckie fantasy, odróżniające grę od wszelkich Dragon Age’ów i Elder Scrollsów.

  60. 23:52 28.10.2017
    madoc

    Właśnie ostatnio grając w nowego Dooma stwierdziłem, że zagrałbym w coś takiego, ale z walką wręcz.

  61. 20:59 28.10.2017
    madoc

    Patrzyłem na gameplaye z tego, to wygląda zupełnie inaczej. Owszem, hero shooter, ale na innych zasadach.

  62. 20:56 28.10.2017
    madoc

    Najgorzej, że Online jest dla mnie niegrywalne. Napady są super (oczywiście jeśli ma się z kim grać), ale poza tym to niezrozumiały dla mnie festiwal średnio przyjemnych trybów, losowych śmierci z rąk znudzonych współgraczy i dziesiątek minut spędzonych na czekaniu w lobby. Owszem, jest trochę frajdy we wspólnym jeżdżeniu z kolegami po mieście, wszczynaniu burd i zmienianiu sobie nawzajem stacji radiowych, ale to zupełnie nie jest to, za co uwielbiam GTA.

  63. 19:25 28.10.2017
    madoc

    Jakoś nie trafiła do mnie ta seria, dlatego jedynym Asasynem którego przeszedłem od początku do końca jest Black Flag, który podobno jest tym najmniej asasynowym. Świetna gra, ale byłaby lepsza, gdyby to nie było AC, bo jej największe wady to cechy charakterystyczne dla tej serii (fatalna walka wręcz, przeskoki do współczesności, futurystyczny interfejs, asasyński wątek odciągający od świetnego wątku pirackiego).

  64. 20:52 27.10.2017
    madoc

    Co tu jest SJW?

  65. 18:58 27.10.2017
    madoc

    To jest ta patelnia z Wiedźmina?

  66. 21:21 13.10.2017
    madoc

    No cóż, Ancel, lepiej późno niż wcale.
    A ja właśnie po raz pierwszy gram w Raymana 2. Mimo braku możliwości zmiany klawiszologii (nie skacze się spacją!) zaskakująco grywalny po wielu latach.

  67. 18:32 11.10.2017
    madoc

    No to podbiją nas niezależne roboty zrobione w garażach, wielka mi różnica.

  68. 16:07 10.10.2017
    madoc

    Jak dla mnie jedyną wadą tej gry jest to, że się nie uruchamia. Mam czarne okno przez kilka sekund i tyle.

  69. 11:50 08.10.2017
    madoc

    Kupka wstydu to nie są tytuły, od których się odbiliśmy, tylko raczej te, w które nie było okazji zagrać, ale „wypada” je poznać, przynajmniej ja to tak rozumiem.

  70. 21:52 07.10.2017
    madoc

    Świeżych premier to nie ogrywałem od lat, co spowodowane jest bardzo dużymi cenami nowych tytułów. Wyjątkiem jest tu oczywiście Wiedźmin 3, po pierwsze z powodu ceny (120 złotych to wyjątkowo tanio jak na dzisiejsze standardy), a po drugie z powodu złapania się na ogromny hype.

    Na szczęście gry dosyć szybko tanieją, dzięki czemu mogę sobie przeplatać w miarę nowe gry z tymi starszymi, do których albo wracam po latach, albo nigdy nie miałem okazji ograć. I tak teraz się przerzucam między nowym Doomem i Overwatchem, a Raymanem 2, KotoRem 2 i przygodą Rexxara w Warcrafcie 3.

  71. 21:47 07.10.2017
    madoc

    Battlefront nigdy nie był dla mnie jakąś niesamowitą sieciową strzelanką (inna sprawa, że nie jestem wielkim fanem sieciowych strzelanek), bardziej chodziło tu o ogólną frajdę ze strzelania do botów, biegania rycerzami Jedi, Wampami czy toczenia kosmicznych bitew. I pod tym względem jak dla mnie jest świetna do dziś.

  72. 20:28 27.09.2017
    madoc

    Dobry tekst, można by niezły film na jego podstawie nakręcić.

  73. 20:26 27.09.2017
    madoc

    Pierwszy NfS od 7 lat który mnie nawet zainteresował. Ciekawe, co z tego wyjdzie.

    Zwiastun Battlefronta też na plus, całkiem sporo zawartości (szczególnie w porównaniu z poprzednią częścią, co zresztą sami twórcy podkreślają).

  74. 11:17 17.09.2017
    madoc

    Mam identyczne odczucia co do Alpha Protocol -wszystkie mechaniki w tej grze były co najwyżej średnie (chociaż walka wręcz, mimo swojej prymitywności, miała swój dziwny urok, szczególnie po odblokowaniu „wejścia z kolana”). Ale to, w jaki sposób była prowadzona fabuła było mistrzowskie. Ot, cały Obsidian.

    A dla mnie taką grą jest Shadow of Mordor – gra która prócz systemu Nemezis nie ma właściwie nic do zaoferowania, ale sam ten system przyciągnął mnie do niej na dobre kilkanaście godzin.

    PS: Grę o Tron chyba zrobiło Cyanide.

  75. 18:00 15.09.2017
    madoc

    „Miła dla oka kreska, dynamiczny montaż z odpowiednią muzyką (…) to coś, czego właśnie brakowało mi w Sudden Strike 4.” Oczekiwałeś dynamicznego montażu i miłej dla oka kreski od RTSa?

    A animacja faktycznie bardzo udana, świetny styl graficzny i zwięźle przedstawione informacje, miło się oglądało.

  76. 19:20 12.09.2017
    madoc

    free items pls

  77. 23:18 11.09.2017
    madoc

    To byłby piękny świat, gdyby gry AAA automatycznie były świetnymi grami.

  78. 22:06 31.08.2017
    madoc

    Też mi to nie pasuje za bardzo, mocno kontrastuje z ładnymi obrazkami podczas dialogów, i to nie jest pozytywny kontrast.

  79. 18:29 23.08.2017
    madoc

    Jaki ma związek staż gracza z graniem w indyki?

  80. 23:28 20.08.2017
    madoc

    Czy faktycznie traktują z szacunkiem materiał źródłowy? Nie jestem wielkim fanem LotR, ale i książki przeczytałem i filmy obejrzałem, i Shadow of Mordor jak dla mnie jest pozbawiony tego śródziemnego klimatu, na czele z głównym bohaterem, który ma supermoce.

  81. 18:45 07.08.2017
    madoc

    No dobrze, ale w czym konkretnie Wiedźmin Redów odstaje od książkowego? Czytałem książki i jako ich umiarkowany fan jestem bardzo zadowolony z tego, jak Redzi wykorzystali materiał źródłowy.

  82. 17:48 06.08.2017
    madoc

    Nie do końca chyba rozumiem, co masz na myśli. Gra Wiedźmin słabo wykorzystuje licencję?

  83. 15:21 06.08.2017
    madoc

    Wiedźmin jest całkiem niezły, nie wiem czy słyszeliście.

    A pomijając bardziej oczywiste tytuły jak różne Star Warsy czy Batmany, to świetnie się bawiłem przy Transformerach War for Cybertron i Fall of Cybertron. Bardzo przyjemne strzelaniny trochę w starym stylu (brak systemu osłon czy całkowitej regeneracji zdrowia), świetnie wykorzystujące licencje. Szkoda, że odpowiedzialne za te tytuły High Moon Studios zamiast kontynuować serię zostało zaciągnięte do pracy przy Destiny 2.

  84. 19:54 02.08.2017
    madoc

    Rockstar ma zapewne w swojej siedzibie elektroniczną tablicę wyświetlającą dni od ostatniego pozwu. I znowu się wyzerowała.

  85. 21:55 31.07.2017
    madoc

    Rockstar jest trochę jak ten kolega z grupy, który mówi, że chyba mu nie poszło kolokwium, ale wszyscy dookoła wiedzą, że znowu dostanie 5.

  86. 19:33 15.07.2017
    madoc

    Myślę że każdy ma taką grę, którą kojarzy trochę z dzieciństwa, ale za nic nie jest w stanie sobie przypomnieć jej tytułu, ani nawet jakiejś istotnej informacji na jej temat, która pomogłaby znaleźć tę grę. Moonstone był właśnie taką moją grą.

  87. 18:27 05.07.2017
    madoc

    Jak dla mnie właśnie jest odwrotnie – jeśli gra stawia tylko na fabułę, ale ma słabą rozgrywkę, to nie zachęca mnie w ogóle do powrotu do siebie.

    Nie mam nic przeciwko dobrym fabułom w grach (bo kto ma?), ale stwierdzenie, że fabuła powinna być szkieletem, do którego doklejana jest mechanika, jest nieco absurdalne.

    Gry nie są najlepszym medium do opowiadania historii. Od tego są filmy, książki, komiksy. Sporo gier, które są bardzo chwalone za fabułę, kuleją mocno w kwestiach rozgrywki. Weźmy takie Tales from the Borderlands – scenariusz świetny, kapitalne dialogi, postacie, humor. Ale ani nie mogę w to normalnie pograć, bo bez przerwy są filmiki, ani też nie mogę się wygodnie rozsiąść i oglądać wydarzeń, bo gra mi co jakiś czas każe coś klikać. Przez co to dzieło w ogóle nie zaspokaja mojego uczucia „pograłbym sobie w coś”.

    I to nie jest tak, że mam coś przeciwko takim dziełom, jak gry Telltale czy np. te wszystkie symulatory spacerowiczów. Tylko nie chcę żeby twórcy mający fajny pomysł na rozgrywkę byli ograniczeni tym, że nie napisali dobrego scenariusza. DOOM jakąś tam fabułę chyba ma, ale najważniejsze w nim jest to, że po prostu się dobrze w niego gra.

    Fabuła nierzadko jest bardzo istotna i dobrze opowiedziana historia zawsze będzie oczywiście dodatkową zaletą. CoJ Gunslinger jest świetną, mięsistą strzelanką, ale pewnie zapamiętamy ją głównie ze względu na nietypową, pomysłową narrację. Ale wolałbym, żeby w grach, służących do grania, szkieletem nie była fabuła czy grafika, tylko wciągający gameplay i ciekaw mechaniki.

  88. 16:21 22.06.2017
    madoc

    Mówisz o jakimś konkretnym momencie, czy po prostu opcji w grze?

  89. 16:20 22.06.2017
    madoc

    Fajnie to wygląda, Banner Saga bardzo mi się podobała, a słowiańskich klimatów nigdy za dużo.

    Tak z ciekawości – jaki kierunek studiów uniemożliwia kontakt z fantastyką?

  90. 18:07 12.06.2017
    madoc

    „Nie jest to już seria, po której wiemy czego się spodziewać.” Po tej serii już dawno nie wiadomo czego się spodziewać, przerobiła już chyba wszystkie odmiany gier wyścigowych, nie licząc może gokartów.

  91. 11:30 11.06.2017
    madoc

    Tylko ja nie piszę o tym, że mi się skrypty nie podobają, tylko nie podoba mi się fakt, że przerywana jest przy tym rozgrywka. Tak jak pisałem, w GTA V też były odpalane skrypty podczas pościgów, ale było to robione na bieżąco, tak że gracz cały czas się czuł, jakby brał udział w akcji, a nie był tylko obserwatorem.

  92. 00:45 11.06.2017
    madoc

    Jest coś złego w tym, że jest kolorowo? Jak dla mnie jeśli chodzi o kwestie wizualne jest perfekcyjnie, pierwsza część też pod tym względem była świetna.

  93. 22:43 10.06.2017
    madoc

    Trochę może szkoda, że tylko w kooperacji, ale z drugiej strony dzięki takiemu założeniu może wyjść naprawdę unikatowa produkcja, w pełni wykorzystująca ten pomysł. A wygląda to ciekawie.

    PS: Raczej gra akcji, niż przygodowa.

  94. 22:30 10.06.2017
    madoc

    Ogólnie to może być całkiem niezłe, taka gra akcji w klimatach samochodowych. Tylko kto wpadł na pomysł, żeby rozgrywkę przerywać co parę sekund filmikami? Strasznie psuje to dynamikę i ogólny efekt. W GTA V było sporo fajnie zrealizowanych pościgów, w których skrypty odpalały się w trakcie rozgrywki, dzięki czemu robiło to dużo lepsze wrażenie. Mam nadzieję, że coś z tym zrobią.

  95. 21:06 01.06.2017
    madoc

    Ja bym chętnie obrzucił ich pieniędzmi w zamian za fabularne DLC do GTAV, ale jak nie chcą to nic nie poradzę.

  96. 21:37 30.05.2017
    madoc

    Poza tym nie wszyscy są biali, na zwiastunie w szeregach sekciarzy widać wyraźnie kilka razy Murzynów.

    Ale ludzie i tak się burzą, że przecież to powinni być muzułmanie.

  97. 12:39 29.05.2017
    madoc

    „Nie umiem się zdecydować, czy unikalne moce herosów są ciekawym pomysłem, czy zapchajdziurą.” Chyba nie rozumiem – jak sobie wyobrażasz grę o superbohaterach bez mocy?

  98. 11:49 29.05.2017
    madoc

    Jak bardzo gra musi być stara, żeby być retro? Aktualnie gram w HoMM 3 i szykuję się do KOTORa 2, niedawno skończyłem Grim Fandango, parę miesięcy temu po raz pierwszy przeszedłem dwie pierwsze części Maxa Payne’a i Jedi Academy, po raz kolejny skończyłem Warcrafta 3 z dodatkiem (została mi tylko przygoda Rexxara), a z dwa lata temu w końcu przeszedłem Sacrifice (którego nie mogłem przejść jako dzieciak).

    I to nie jest tak, że gram tylko w gry sprzed 10 lat, bo mam na koncie też Wiedźmina 3, GTA V czy Rise of the Tomb Raider w które właśnie gram. Ale jak dla mnie żadna z wymienionych gier się nie zestarzała – wiadomo, niektóre rozwiązania są już średnio wygodne, grafika też już jest dosyć niedzisiejsza (szczególnie Sacrifice jest brzydki), ale poza tym gra się świetnie, tym bardziej że wiele z tych tytułów nie ma nowszych zamienników, bo dzisiejsze gry robi się inaczej.

  99. 00:35 26.05.2017
    madoc

    Świetny slasher, ale, o ironio, jako „metroidvania” (nie wiem czy wypada tak pisać o Castlevanii) była słaba.

  100. 23:14 24.05.2017
    madoc

    Dlaczego?

  101. 14:12 24.05.2017
    madoc

    „Get Even miało trafić do sprzedaży w piątek, co oznacza, że recenzenci mają już grę w domach. Ja też.”

  102. 20:26 23.05.2017
    madoc

    Ze współczesnych westernów to mogę polecić serial Justified z Timothym Olyphantem.

  103. 20:23 23.05.2017
    madoc

    Ja po RDR i CoJ jestem fanem wirtualnego strzelania z Winchesterów. Fakt, że po każdym strzale trzeba machnąć wajchą, sprawia że trafienia są bardziej satysfakcjonujące niż seria z M16.

  104. 19:55 21.05.2017
    madoc

    Nie wszystko w tej grze działało – np. wątek Czarnej Dalii mocno ograniczał gracza, podczas przesłuchań nie zawsze było wiadomo, co konkretnie mieliśmy udowodnić przesłuchiwanej osobie, a czasem bez znalezienia odpowiedniego przedmiotu nie dało się poprawnie zakończyć przesłuchania. Ale grałem w tę grę 36 godzin i właściwie było mi mało. Świetny klimat i odwzorowanie realiów, wciągający scenariusz, barwne postacie i dialogi. Unikatowe połączenie przygodówki i gry akcji, gdzie wszystkie elementy do siebie pasowały – przesłuchania dzięki fantastycznej (i podobno strasznie drogiej) technologii animacji twarzy faktycznie zmuszały gracza do odczytywania sygnałów niewerbalnych, a elementy akcji wcale nie były potraktowane po macoszemu – system jazdy był bardzo przyjemny, strzelaniny nie były zbyt innowacyjne, ale to nadal sympatyczny, poprawny cover shooter. Nawet bójki dawały trochę satysfakcji, bo ciosy faktycznie miały moc. Polecam, grałem jakieś pół roku temu i gra się zupełnie nie zestarzała.

  105. 22:44 17.05.2017
    madoc

    Pozwolę sobie skopiować własny komentarz z innego portalu:

    Ja bym się nie bał na zapas o brak słowiańskiej duszy tej produkcji.
    Po pierwsze, twórcami będą również Polacy, z Sapkowskim na czele, więc myślę że zadbają oni o odpowiedni klimat. Po drugie, Netflix nie boi się „regionalności”, wystarczy wspomnieć Narcos, gdzie połowa dialogów była po hiszpańsku i widzowie odebrali to zdecydowanie pozytywnie. Po trzecie, po obejrzeniu Serii Niefortunnych Zdarzeń, serialu który idealnie odwzorował bardzo specyficzne książki, jestem spokojny o zgodność z oryginałem i swobodę twórców, tym bardziej że Wiedźmin jest już znaną, zdecydowanie normalniejszą marką i nikogo nie trzeba do niej przekonywać.

  106. 20:53 15.05.2017
    madoc

    Chciałem już krzyknąć „Blood Money”, ale potem sprawdziłem, że ta gra wyszła 11 lat temu. Ciężko uwierzyć.

  107. 20:50 15.05.2017
    madoc

    Wierzmy w Alpha Protocol 2!

  108. 21:31 13.05.2017
    madoc

    No właśnie. W tym przypadku wolę przesyt od niedosytu – przynajmniej byłoby z czego wybierać. A potencjał w Dzikim Zachodzie jest wielki i nadal niewykorzystany.

  109. 17:25 13.05.2017
    madoc

    Dwójka to dla mnie gra niemal idealna. Piękna i bardzo przejrzysta grafika, przyjemne i przezabawne dźwięki, różnorodne światy (zarówno pod względem grafiki, jak i rozgrywki), masa rzeczy do odblokowania, wciągające minigierki. Ba, nawet ekran ładowania w tej grze jest super.

  110. 17:22 13.05.2017
    madoc

    Wydaje mi się że szybko bym się zmęczył, gdybym musiał obracać PSP bez przerwy.

  111. 17:19 13.05.2017
    madoc

    No właśnie. Cyfrowa dystrybucja też ma swoje wady, ale bez przesady. To jest jakaś wyjątkowa sytuacja, a nie reguła, która ostatecznie pogrąża cyfrowe wersje gier.

  112. 21:27 11.05.2017
    madoc

    Ja bym właściwie ich kupił i kazał robić Freedom Fighters 2.

  113. 21:07 11.05.2017
    madoc

    Największe wrażenie w tej historii robi na mnie fakt, że ludzie w to grają.

  114. 12:26 09.05.2017
    madoc

    Właściwie to jedynym Jeźdźcem, który jest nazwany z imienia w Biblii, jest Śmierć. Reszta została nazwana na podstawie opisów, i o ile w przypadku Wojny i Głodu ma to sens, o tyle skąd się wzięła Zaraza nie bardzo rozumiem. Pomijając to, Darksiders są raczej luźno oparci na Biblii, a Fury i Strife są obecni w tym świecie od pierwszej części.

    Co do gameplayu – podoba mi się wizualnie, lokacje są świetne, bardzo w stylu pierwszej części, fantastyczne projekty przeciwników, sama Furia i jej animacje też wyglądają dobrze. Brakuje mi tu jednak elementów charakterystycznych dla tej serii, czyli kombosów, broni, magii, konia, ale to wczesna wersja, więc na pewno jeszcze się doczekamy.

  115. 14:00 08.05.2017
    madoc

    Największy potencjał VRowy ma chyba Iron Man, z całym tym swoim interfejsem przed oczami.

  116. 13:50 08.05.2017
    madoc

    Ogólnie film mi się podobał, ale scenariusz przez pierwszą połowę filmu jest jakiś niemrawy – nie wiadomo, co tu jest głównym wątkiem, jaki bohaterowie mają cel i o co w tym wszystkim chodzi. Brakowało mi też trochę większej ilości scen akcji dla Quilla, Gamory i Draxa, odczułem spory niedosyt pod tym względem. Widowiskowe sceny akcji kradną Rocket i Yondu. Z żartami też różnie bywa, czasem są mocno wymuszone, ale jest ich takie zatrzęsienie, że i tak się mocno pośmiałem. Gwiazdą filmu jak dla mnie jest Drax – Bautista nie będzie drugim Pacino, ale jest to rola napisana idealnie pod niego i jest w niej bardzo autentyczny, a rodzaj humoru, jaki jest z nim związany, jest przyjemnie świeży.

    Film ma do tego świetny sountrack i wizualnie jest przepiękny – masa fantastycznych światów i intensywnych, nasyconych kolorów. Miła odmiana po burych Kapitanach Amerykach. Brakowało mi nieco większego urozmaicenia kosmitów – większość to humanoidy z dziwnymi twarzami czy kolorem skóry.

  117. 16:52 07.05.2017
    madoc

    A że gameplay Darksiders 3 się pojawił to wiecie?

  118. 16:32 07.05.2017
    madoc

    Rayman 3 miał świetny dubbing.

  119. 20:34 03.05.2017
    madoc

    Dajmy szansę dziewczynie, za dużo jeszcze nie pokazała.

  120. 23:17 20.04.2017
    madoc

    Nie wiem czy o to chodziło graczom, ale dla mnie sporym problemem Battlefronta jest to, że ta gra nie wspiera współpracy. Gra drużynowa polega tu głównie na tym, że razem strzelamy do tego samego AT-AT, ewentualnie stoimy pod tym samym polem siłowym. Brakuje mi tu takich podstaw, jakie były choćby w poprzednim Battlefroncie – zaopatrywanie kompanów w amunicję, leczenie, naprawianie pojazdów, wspólne korzystanie z pojazdów. Mam nadzieję, że nad tą kwestią popracuje DICE.

  121. 22:28 18.04.2017
    madoc

    No właśnie mam podobne odczucia. Talesy mi się bardzo podobały, ale jednocześnie całkowicie mnie zniechęciły do grania w inne gry tej firmy. Nie odpowiada mi ta formuła, gdzie moje akcje właściwie zupełnie nie mają znaczenia i raczej traktowałem tę produkcję jak serial niż grę. Ale, trzeba zaznaczyć- bardzo zabawny serial ze świetnym scenariuszem, barwnymi postaciami i dobrze wykorzystaną marką Borderlands.

  122. 23:49 07.04.2017
    madoc

    Jaki jest ten monopol Steam? Owszem, mam bardzo dużo gier na Steamie, ale mam też trochę na Originie, bo w przeciwieństwie do Steama ma rozsądne ceny bez promocji, mam też niemałą biblioteczkę na GOGu. Steam ma mocną pozycję, owszem, ale komu to szkodzi?

  123. 18:08 04.04.2017
    madoc

    Ostatnio to raczej „zawsze za mało”.

  124. 14:27 01.04.2017
    madoc

    No tak, nie mówię że Saboteur jest świetny pod tym względem, bo dużo rzeczy mogłoby być lepiej zrobionych. Akurat główny bohater mi nie przeszkadza (brzmi całkiem irlandzko jak dla mnie), ale na przykład za mało jest moim zdaniem francuskich piosenek, a postacie też za rzadko mówią w swoich ojczystych językach. Mimo tego przyjemnie pograć w grę, w której dla odmiany Amerykanie nie odgrywają żadnej roli, do tego dziejącą się we Francji.

  125. 13:13 01.04.2017
    madoc

    Ja to bym w ogóle sobie życzył, żeby gry częściej nawiązywały do innych kultur. Wszystko jest strasznie zamerykanizowane i to często bez konkretnego powodu, po prostu chyba z rozpędu twórcy umieszczają akcję w Stanach lub wybierają Johna Smitha na głównego bohatera (jak na przykład w najnowszym Ghost Warriorze, który z tego co kojarzę dzieje się w Europie, ale głównym bohaterem jest Amerykanin).

    Czasem ma to oczywiście uzasadnienie – osadzenie akcji w USA jest w takim GTA, Mafii czy LA Noire bardzo istotne z wielu względów, ale czasem dobrze by było pograć w coś w mniej oklepanych klimatach. Bardzo miło wspominam Guacamelee, w przerysowany sposób osadzone w meksykańskich klimatach, a aktualnie ogrywam Saboteur, którego europejskość też jest bardzo miłą odmianą.

  126. 20:18 15.03.2017
    madoc

    Niby zabawne, ale z drugiej strony – nie lepiej by było, gdyby przygotowali jednak coś wartościowego w nagrodę? Tym bardziej, że chyba nie jest to bezmyślne zbieractwo, bo z tego co czytałem o tej grze, to zdobycie tych znajdziek wymaga trochę pomyślunku, więc to taka jak dla mnie nietrafiona szydera.

  127. 17:18 14.03.2017
    madoc

    Unik pełni inną rolę niż blok. Poza tym, że niektórych ataków po prostu nie da się zablokować, to unik daje możliwość zmiany pozycji i zaatakowania przeciwnika z boku. Większość gier daje możliwość wykonania przewrotu (w tym Wiedźmin), który niby pełni tę samą rolę, ale zazwyczaj pokonujemy nim znacznie większy dystans, a jego wykonanie trwa dłużej. Unik jest krótki i szybki, a po nim zaraz można wykonać następny, dzięki czemu cały czas można kontrolować pozycję Geralta, a walka wygląda jak taniec.

  128. 15:54 14.03.2017
    madoc

    Jak sobie wyobrażasz obiektywizm w ocenianiu gier? Obiektywnie to można powiedzieć, że w świat w GTA V jest duży, ale już „fabuła jakaś nijaka” nie jest obiektywnym stwierdzeniem.

  129. 11:22 14.03.2017
    madoc

    W Wiedźminie też jest blok, ale trudno jest bawić się w szermierkę z gryfem.

  130. 17:50 13.03.2017
    madoc

    Bardzo lubię walkę w Wiedźminie, głównie dzięki jednemu prostemu pomysłowi, którego nie widziałem chyba w żadnej innej grze – krótkiemu unikowi. Nareszcie mogę z gracją umknąć na bok, by wyprowadzić szybką kontrę, zamiast toczyć się po ziemi jak dzik w ściółce.

  131. 16:32 13.03.2017
    madoc

    Uwielbiam jak twórcy sięgają po nietypowe style graficzne. Pięknie to wygląda.

  132. 15:42 12.03.2017
    madoc

    Jedną z przyjemniejszych kooperacji ostatnich lat są dla mnie napady z GTA Online, dające sporo satysfakcji. Aż dziwne, że Rockstar nie rozwija tego pomysłu, zamiast tego zasypując GTAO masą średniej jakości dodatków.

  133. 16:27 09.03.2017
    madoc

    W pierwszą część nie grałem, ale LocoRoco 2 to gra, w której nawet ekran wczytywania jest fajny.

  134. 00:04 09.03.2017
    madoc

    Ciekawe, w jakim stopniu ten gameplay z Mordoru jest wyreżyserowany. Cieszy mocne rozbudowanie Nemesis i zróżnicowanie świata, co widać po pokazanej mapie.

  135. 18:55 06.03.2017
    madoc

    Trochę przeszkadza mi porównywanie tego filmu do innych filmów superbohaterskich. To nie jest tak naprawdę film tego typu, bo Logan po prostu ma moce, ale nie jest superbohaterem.

    A film bardzo dobry. Mimo że zawsze lubiłem kreację Jackmana, to jakoś jak dla mnie szczęścia do filmów nie miał – mój ulubiony film o X-Menach to Pierwsza Klasa, w którym właściwie go nie ma. Dlatego też miło, że ostatni jego film w tej roli jest jednocześnie najlepszym.

    Brakuje mi w tej recenzji wzmianki o świetnej Dafne Keen w roli Laury, przekonującej zarówno w beztroskich scenach, jak i tych dosyć przerażających. Bez niej ten film nie byłby tak dobry.

  136. 00:42 02.03.2017
    madoc

    Ale ja nie pytałem „dlaczego”, tylko „w jaki sposób”. Trochę mnie dziwi taka opinia, bo Origins uważam za część prawie nic nie wnoszącą do serii, sprawiającą wrażenie bycia DLC do City niż pełnoprawną częścią, dlatego też pytam, gdzie tu jest to rozwinięcie pomysłu Rocksteady.

  137. 17:03 01.03.2017
    madoc

    W jaki sposób lepszym?

  138. 17:02 01.03.2017
    madoc

    Chodziło mi konkretnie o zdanie „Wspaniała gierka, którą zwyczajnie trzeba sprawdzić na konsoli, jeśli chce się poznać zakończenie trylogii Arkham”, bo w grę można bez problemów już grać na PC.

  139. 14:39 01.03.2017
    madoc

    Z Arkham Knightem to już trochę nieaktualne – premiera może faktycznie była fatalna, ale grałem jakiś rok temu na PC i gra chodzi już bardzo dobrze.

  140. 17:41 28.02.2017
    madoc

    Z tego co pamiętam z zapowiedzi, to przygody mają być teraz jakoś połączone z rozszerzeniami, więc pewnie będą jakieś skrzydła jeszcze. Trochę byłoby szkoda, gdyby całkiem z nich zrezygnowali, bo walki z bossami fajnie urozmaicają rozgrywkę i często pozwalają na wykorzystanie kart, których normalnie się nie używa.

  141. 23:14 27.02.2017
    madoc

    Jedynka była dosyć średnia, prócz świetnego Nemesis właściwie nie za dużo miała do zaoferowania. Trzymam kciuki za dwójkę, bo jest spory potencjał, tylko żeby twórcy mieli jakieś ciekawe pomysły.

  142. 14:56 16.02.2017
    madoc

    Bioshock to chyba jedyna gra której chciałbym ekranizację, tylko nie opartą na fabule gier, ale jakąś inną historię dziejącą się w Rapture, najlepiej prequel z czasów gdy miasto jeszcze działało.

  143. 14:54 16.02.2017
    madoc

    THANK YOU! Myślałem, że tylko ja widzę podobieństwo obu dzieł.

  144. 10:06 12.02.2017
    madoc

    Albo o Warhoundzie?

  145. 21:08 11.02.2017
    madoc

    „Seria w czasach PS2 wyraźnie odcinała się od arcade’owego GTA, stawiając akcenty w miejscach, które przez Rockstar długo były pomijane. Zmieniło się to trochę z GTA V”

    Nigdy nie grałem w Getaway, a ten fragment mnie zaciekawił – o jakie „miejsca” tu chodzi?

  146. 13:28 30.01.2017
    madoc

    Albo Freedom Fighters 2.

  147. 21:21 26.01.2017
    madoc

    Wow, Marvel w końcu zauważył, że można robić gry na poważnie. Swoją drogą, ciekawy marketing – wypuścić teaser, który nic konkretnego nie mówi, w styczniu 2017 roku i ogłosić, że więcej szczegółów w 2018.

  148. 15:56 23.01.2017
    madoc

    Pandemic [*]

  149. 21:44 22.01.2017
    madoc

    Jak dla mnie Borderlands 2 to krok naprzód we właściwie każdym aspekcie względem poprzedniczki. Fabuła jest ciekawsza i naprawdę mnie interesowało, co stanie się dalej (chociaż tutaj spore znaczenie ma fakt, że istotną rolę odgrywają w niej starzy znajomi), broń jest bardziej zróżnicowana (szczególnie spodobał mi się pomysł z uwydatnieniem cech charakterystycznych poszczególnych producentów), większe zróżnicowanie przeciwników i lokacji, bardziej urozmaicone i zabawne misje.

    Jedyne co mi mniej się podobało, to grywalne postacie. W sumie nie wiem dlaczego, ale skład z pierwszej części bardziej mi się podobał, a w dwójce nie bardzo wiedziałem, kogo wybrać. Chociaż w końcu jakoś dogadaliśmy się z Zerem i całkiem przyjemnie mi się nim gra.

  150. 11:40 22.01.2017
    madoc

    Jak dla mnie na odwrót – elementy RPG w pierwszym ME były dosyć nieudolne, system rozwoju postaci średnio satysfakcjonujący, zarządzanie ekwipunkiem też sprawiało wrażenie dodanego na siłę. ME2 przestało udawać, że jest czymś więcej niż strzelanką z elementami RPG i dzięki temu było dużo przyjemniejsze, też dzięki znacznie lepszej mechanice strzelania i poruszania się postaci.

  151. 19:39 17.01.2017
    madoc

    „Z kolei Battlefront, przynajmniej jeśli chodzi o klimat, jest bardzo nijaki.”
    Oj, nie mogę się zgodzić. Battlefrontowi mogę dużo zarzucić, między innymi mało zawartości czy dziwne rozwiązania gameplayowe, ale jeśli chodzi o klimat to jak dla mnie pierwsza klasa. Piękna grafika i rewelacyjne udźwiękowienie robią robotę, a desperacki ostrzał AT-AT przez rebeliantów zza skał i śnieżnych zasp na Hoth jest więcej niż klimatyczny.

  152. 14:00 16.01.2017
    madoc

    Podobno od wewnątrz wieszają ludzie, którzy mają w domu kota, bo to utrudnia mu rozwijanie rolki w celu szerzenia zniszczenia i chaosu.

  153. 13:59 16.01.2017
    madoc

    Mój papier też stoi luzem, pozdrawiam.

  154. 00:42 30.12.2016
    madoc

    Właściwie to wystarczy policzyć w pionie i w poziomie, po czym pomnożyć otrzymane wyniki przez siebie.

  155. 17:31 28.12.2016
    madoc

    Autor zapomniał wspomnieć o dosyć rozbudowanym i istotnym dla gry łażeniu po podziemiach, w których walczymy z potworami i zbieramy cenne minerały.

    Poza tym gra jest cudna – na początku ciężko mi było się wciągnąć, ale gdy wyrosły mi pierwsze pietruszki to jakoś nagle wsiąkłem.

  156. 17:27 28.12.2016
    madoc

    Ja to jakiś aspołeczny jestem, kompletnie olewam urodziny mieszkańców. Czasem komuś coś dam przy okazji, ale poza tym nie chce mi się specjalnie zaprzyjaźniać.

  157. 12:37 26.12.2016
    madoc

    A jak ktoś nie dostał pod choinkę PS4, to co ma zrobić?

  158. 22:36 22.12.2016
    madoc

    Z tego co widzę jest zwrócony w lewo, czyli chyba dobrze?

    A w Civ V to w sumie ciekawa sprawa, bo wprawdzie orzeł nie był czarny, tylko brązowy, ale i tak to wyglądało, jakby był czarny, więc wystarczyłoby zamienić barwy Polski i Austrii i byłoby w porządku.

  159. 14:49 21.12.2016
    madoc

    Serio, Jadwiga była koronowana na króla Polski.

  160. 12:04 21.12.2016
    madoc

    Nie grałem w Civ VI jeszcze, ale te zdolności wydają mi się bardzo mocne, plus standardowo potężna husaria.

  161. 23:56 12.12.2016
    madoc

    Muzyka do WipeOuta to ciekawa sprawa – samodzielnie do mnie nie trafia, męczy mnie taka muzyka, ale nie wyobrażam sobie innej muzyki w WipeOucie.

    PS: Swoją drogą, do Doty 2 właśnie wchodzi ogromna aktualizacja, wywracająca rozgrywkę do góry nogami

  162. 14:27 12.12.2016
    madoc

    Jak ktoś nie grał, to zdecydowanie polecam. To najlepsza gra o Czerwonym Kapturku jaka powstała.

    I ogólnie przybiłbym autorowi piątkę, gdyby nie bardzo krzywdząca ocena sequela.
    Owszem, Śmierć może nie jest taki badassem jaki jego mocno wkurzony brat, ale jest ponurym, sarkastycznym twardzielem, z konkretnym celem w życiu, dzięki czemu skutecznie zastąpił Wojnę.

    Sequel też warto pochwalić za to, że nie jest odcinaniem kuponów od poprzedniczki. Śmiercią gra się zupełnie inaczej niż Wojną, jest znacznie szybszy i zwinniejszy, a jego defensywa opiera się na unikach, jako że nie potrafi blokować. Do tego gra bardzo rozwija elementy RPG przedstawione w jedynce, jest też więcej elementów zręcznościowych, ciekawsza eksploracja świata. Jedyne co mi przeszkadzało, to nieco słabe wykorzystanie wierzchowca, co w jedynce było dużo lepsze (walka z Czerwiem na pustyni!).

  163. 11:32 08.12.2016
    madoc

    Pamiętam jak pierwszy raz grałem w Gothika i musiałem dzwonić do kolegi, żeby mi powiedział, jak się przedmioty podnosi. To były czasy.

  164. 14:08 06.12.2016
    madoc

    Autorowi chodziło pewnie o to, żeby skupić się na cichym graniu, ale jeśli coś pójdzie nie tak, to próbować zaimprowizować jakieś wyjście z sytuacji.

  165. 11:18 01.12.2016
    madoc

    Tylko że nikt nie narzeka na rozgrywkę, właściwie każdy kto grał chwali zarówno singla, jak i multi. W sumie twoja wypowiedź jest pierwszą negatywną wypowiedzią na temat tej gry jaką widziałem (nie mówię, że nie masz racji, nie grałem).

  166. 23:39 13.11.2016
    madoc

    Nowe Alpha Protocol z chęcią bym ujrzał. Jedynka była bardzo ciekawa, a jednocześnie prawie każdy element tej gry można było zrobić dużo lepiej, więc zdecydowanie jest co poprawiać w ewentualnej kontynuacji.

  167. 22:04 08.11.2016
    madoc

    Czy np. w genialnym Love/Hate. I ogólnie jest świetnym aktorem.

  168. 00:48 07.11.2016
    madoc

    Jak dla mnie spory zawód. Gra prawie nic nie wnosi do serii, czułem się jakbym grał w DLC do Arkham City. Do tego strasznie zabugowana – grałem jakoś rok po premierze i kilkukrotnie musiałem restartować grę, bo np. Batman zapadał się pod ziemię, zawisał w powietrzu albo mapa przestawała działać. I fabuła jak dla mnie okrutnie zawodzi – nie chcę za bardzo spoilerować, ale w pewnym momencie powtarza się strasznie już wykorzystany w ostatnich latach motyw. Na plus oczywiście fundamenty rozgrywki, bo to jednak nadal Batman i podstawy są w miarę nienaruszone (nie licząc może poruszania się – często jest problem ze znalezieniem punktu zaczepienia dla linki, a na niektóre obiekty Batman z niewiadomych przyczyn nie chce się wspiąć), fajna, mroczno-zimowa atmosfera i niektóre walki z bossami.

  169. 16:27 04.11.2016
    madoc

    Jak dla mnie warto się zapoznać z pierwszym Black Opsami, ciekawy okres historyczny (zimna wojna) i interesująca fabuła. Druga część już mnie zmęczyła, w trzecią nie grałem.

  170. 12:33 01.11.2016
    madoc

    Ostatnia walka to jest totalny majstersztyk – nie tylko efekty są oszołamiające, ale sam pomysł na tę sekwencję robi ogromne wrażenie. Miałem oczy jak pięć złotych, a szczękę na podłodze.

    Do wad filmu zaliczyłbym niektóre sceny, w których humor psuje nastrój, zbyt prosty scenariusz i to, że na niektóre wątki film poświęca za mało czasu. Edukacja Strange’a jest mocno przyspieszona, również relacja z Mordo nie jest zbyt mocno rozwinięta, no i postać Mikkelsena – jak dla mnie bardzo dobry materiał na głównego złoczyńcę, z motywacją ciekawszą niż zemsta czy chęć władzy nad światem, ale zabrakło czasu, by go lepiej zaprezentować.

    Zalety to na pewno aktorstwo – Bumberstump Cunningsnatch jest świetny (już się nie mogę doczekać jego spotkania ze Starkiem), McAdams w jej nielicznych scenach też się bardzo przyjemnie ogląda, ale gwiazdą tego filmu jak dla mnie jest bezbłędna Tilda Swinton. Do tego świetna muzyka, humor (gdy nie psuje nastroju), fajny klimat, ciekawe pokazanie magii, no i wspomniane efekty – bez wyolbrzymiania to chyba najlepsze efekty jakie widziałem w kinie.

  171. 11:15 01.11.2016
    madoc

    No tak, ale chodzi o to, że pierwsza i druga Mafia, mimo otwartego świata, nie były sandboksami. To były gry właściwie całkowicie liniowe, w których najważniejsza była fabuła. I, jak podejrzewam, po opiniach graczy, przyzwyczajonych do GTA, którzy stwierdzili, że Mafia 2 jest pusta i nie ma w niej nic do roboty, twórcy stwierdzili, że trzeba koniecznie zrobić z kolejnej części rasowego sandboxa. No i wyszło, jak wyszło.

  172. 11:08 01.11.2016
    madoc

    Właściwie wiadomo, dlaczego Mafii 3 nie robili Czesi?

    PS: „bardzo bym nie chciałbym” – czwarty conditional? A pan Ken ma na nazwisko Levine.

  173. 11:06 01.11.2016
    madoc

    O Borderlands to raczej się nie ma co martwić, ja to bym się martwił raczej o Bioshocka, bo nowej części na pewno nie będzie robił Ken Levine, a tym bardziej Irrational Games, które nie istnieje. Chociaż dwójkę 2K Marin i jak dla mnie wyszło bardzo dobrze, ale w sumie mieli już gotowy świat, stworzony przez IG, a świat w Bioshockach to podstawa.

  174. 00:16 31.10.2016
    madoc

    Tak samo było przecież w piątce – jeśli miałeś wolnego szpiega, bezczynną jednostkę, miasto bez wybranego projektu itd. to nie mogłeś rozpocząć kolejnej tury. Wyjątkiem chyba jest wybór nowego ustroju, który można przełożyć na następną turę.

  175. 15:53 29.10.2016
    madoc

    Co do cytatów – w Civce IV cytatem dla Satelit było „bip bip bip”.

  176. 10:43 28.10.2016
    madoc

    Jakoś nie dałem rady się wciągnąć w tę grę. Niby wszystko jest na miejscu, walka mi się całkiem podobała, tym bardziej strzelanie z łuku, rozwój postaci daje ogromne możliwości, a konna przejażdżka po górach ma swój urok – ale czułem się bardzo oderwany od tego świata. Nie czułem się jego częścią, jak w New Vegas, Wiedźminie czy Gothiku. Żaden quest mnie nie wciągnął, wszystkie postacie były mi w sumie obojętne, miałem poczucie, jakby ktoś mnie wrzucił do piaskownicy wypełnionej rekwizytami i kazał się bawić.

  177. 18:05 24.10.2016
    madoc

    Trójka była słabsza od dwójki? W dwójkę nigdy w sumie nie grałem (tylko w jakieś demo z Kaczora Donalda), ale trójka to jak dla mnie prawie że gra doskonała, a już na pewno jedna z najlepszych platformówek w historii.

  178. 19:28 20.10.2016
    madoc

    Pierwszy zwiastun GTA V z Michaelem opowiadającym o Los Santos był dużo bardziej satysfakcjonujący.

  179. 16:33 18.10.2016
    madoc

    Na oficjalnej stronie na dole jest logo PS4 i Xbox ONE, o PC nic nie ma.

  180. 22:44 12.10.2016
    madoc

    Dobre rogueliki właśnie powinny mieć dużo zawartości. Taki Don’t Starve, FTL, Spelunky – to gry w których przez dobre kilkadziesiąt godzin odkrywasz niespodzianki, które przygotowali twórcy.

  181. 22:36 05.10.2016
    madoc

    „Aczkolwiek przemierzając ulice Los Santos, łatwo też złapać się za głowę i pomyśleć: czemu te wszystkie miejscówki nie są w żaden sposób wykorzystane?!”

    Oj tak. Przeszedłem tę grę rok temu, potem trochę szalałem po mieście i grałem w Online, ale dopiero niedawno odkryłem, że w tej grze są takie miejsca jak tama czy amfiteatr. Smutne, że Rockstar nie zrobił jeszcze żadnego fabularnego dodatku, bo ta gra wręcz błaga o lepsze wykorzystanie jej solidnych fundamentów.

  182. 22:34 05.10.2016
    madoc

    Wracam co jakiś czas do tej gry i nie zestarzała się ani trochę. Pewnie też dlatego, że standardy gier FPS się nie zmieniły za bardzo, ale to jest po prostu rewelacyjna gra. Każda misja to majstersztyk, każdą się doskonale pamięta – czy to skradankowy Czarnobyl, czy ratowanie pilotki z rozbitego śmigłowca, czy chaotyczna strzelanina w studiu telewizyjnym, czy spokojny ostrzał z AC-130. I przede wszystkim, to była efektowna gra, ale nie efekciarska – bez bullet time’u co krok, bez strzelania z dwóch broni naraz, bez technologii z science fiction. Oczywiście jest widowiskowa, ale w porównaniu do kontynuacji jest wręcz stonowana, przyziemna, surowa.

    Można tej gry nie lubić za zapoczątkowanie trendu na współczesno-przyszłościowe, oskryptowane, widowiskowe strzelanki, ale jak dla mnie to nieśmiertelny klasyk. Jedyne, czego bym sobie życzył, to żeby była odrobinę dłuższa, bo się kończy w mgnieniu oka.

  183. 17:21 05.10.2016
    madoc

    W serialach MCU jest chyba więcej rozterek moralnych niż w filmach.

  184. 23:49 29.09.2016
    madoc

    „Takie gry”? To FPSy o dosyć mocno odmiennej rozgrywce, Bulletstorm nie miał nawiązywać do klasyki.

  185. 20:05 29.09.2016
    madoc

    Czy tylko mi oba remastery się nie odpalają? Po włączeniu wyskakuje mi na chwilę okienko odpalania, w Steamie przez chwilę mam komunikat że gra jest uruchomiona, potem synchronizacja i koniec. Żadnego komunikatu o błędzie, nic.

  186. 23:10 15.09.2016
    madoc

    Ja wiem że sporo ludzi narzeka na Infinite’a i mają sporo racji, ale jak dla mnie wszystkie Bioshocki to bardzo stylowe, klimatyczne i oryginalne gry i trochę mi smutno, że nic nie wiadomo o przyszłości tej serii.

  187. 20:13 15.09.2016
    madoc

    ” jednak cieszy fakt ze coraz wiecej platformerow pojawia się na rynku” 2D może tak, ale mam wrażenie że gatunek platformerów 3D jakoś umarł. Ostatnio z głośnych gier tego typu wyszedł chyba tylko Ratchet. Chyba, że coś przegapiłem.

  188. 16:00 11.09.2016
    madoc

    To już chyba mówisz płynnie po rosyjsku. Ja mam niecałe 900 godzin i umiem tylko podstawy.

  189. 12:27 09.09.2016
    madoc

    „Obraźliwy gest”? Ja jakbym dostał RDR na PC, to po prostu bym z chęcią grał, a nie się zastanawiał, czy to mnie czasem nie obraża (mimo że przeszedłem grę na pożyczonym PS3).

  190. 11:27 08.09.2016
    madoc

    A dlaczego cen nie podaliście? Może bym sobie kupił jakąś markę, jeszcze żadnej nie mam.

  191. 11:27 08.09.2016
    madoc

    Ale po polsku też się używa słowa „tuziny” w sensie „bardzo wiele”.

  192. 00:04 05.09.2016
    madoc

    Polecam, świetna gra. Trzeba trochę pomyśleć, losowość niska, zasady proste. Poradzę też zaopatrzyć się raczej w wersję europejską, amerykańska jest okrojona z kilku opcji.

  193. 19:35 30.08.2016
    madoc

    Jak to jest z powierzchnią planet w tej grze? Można je obejść dookoła? Ile by czasu to zajęło?

  194. 23:17 26.08.2016
    madoc

    Znaczy chodziło mi o tytuł, w sensie nazwę gry – że może to ona przyczyniła się do wydłużenia czasu wydania gry w, nomen omen, nieskończoność.

  195. 19:44 26.08.2016
    madoc

    Może to przez ten tytuł?

  196. 18:33 22.08.2016
    madoc

    Ten skrót trochę nie ma sensu, powinno być raczej RTRPSG, czy jakoś tak.

  197. 11:01 16.08.2016
    madoc

    W Bioshockach nigdy nie miałem z tym problemu. Spora część rozgrywki w tych grach polega na chodzeniu po lokacjach i szperaniu po szafkach, audiologi mi to tylko uprzyjemniały.

  198. 00:02 13.08.2016
    madoc

    Ej, trochę się doszukujesz!

  199. 13:32 11.08.2016
    madoc

    A dlaczego Blizz miałby zapowiedzieć coś nowego? Były jakieś ploty na ten temat?

    (Swoją drogą – HeartHstone, nie Heartstone).

  200. 12:49 11.08.2016
    madoc

    Czy tylko mi Origins nie przypadło do gustu? Pomijając bezbłędną oprawę audiowizualną, to gameplay, szczególnie w czasach renesansu platformówek 2D, wydaje się zbyt prosty, pozbawiony jakichkolwiek urozmaiceń, ot, bieganie i skakanie bez specjalnej satysfakcji. A Raymana w 3D uwielbiam.

  201. 00:54 10.08.2016
    madoc

    Ja się mocno zawiodłem. Prócz genialnej Harley, świetnej Waller, sprawnie dobranego soundtracku i niektórych żartów film jest bardzo nijaki. Najmocniej zawodzą sceny walki – nie pamiętam żadnej efektownej akcji, wszystko polega na tłuczeniu i strzelaniu do jakichś pseudozombie, twórcy zupełnie nie potrafili wykorzystać potencjału postaci. Wątek Jokera zupełnie zbędny – gdyby go wyciąć z filmu, to właściwie nic by to nie zmieniło. Tak samo zresztą z większością postaci – Croc i Boomerang właściwie nie odegrali żadnej roli, prócz tego, że czasem byli zabawni. Zawodzi niestety też to, co miało stanowić o odmienności tego filmu – to nie jest banda złych ludzi, najwyżej rozrabiaków. Mimo że film próbuje nam wmówić, że to najgorsze oprychy, to nie potrafi tego pokazać. Z czego zresztą zdają sobie sprawę sami członkowie tego oddziału, którzy nazywają się „rodziną” i „przyjaciółmi”. Spore rozczarowanie.

  202. 23:06 09.08.2016
    madoc

    Overwatch nie ma zbyt dużo wspólnego z MOBAmi.

  203. 23:56 19.07.2016
    madoc

    Myślę że dlatego ci się dobrze kojarzy, bo po prostu ich gry mają duszę. Aktualnie gram w New Vegas i mimo że gra jest paskudna, a animacje przezabawne, to jednak jest w niej to co najważniejsze, czyli bardzo dobrze zrealizowane elementy RPG – ciekawe zadania, dialogi, frakcje, rozwój postaci.

    Tak samo Alpha Protocol – gra trochę pokraczna, z uproszczonym skradaniem i średnimi strzelaninami, ale pięknie nieliniowa, ze świetnym dialogami, intrygującą fabułą.

    To trochę jak z Gothikiem – gra brzydka, technicznie nieporadna, z nie najlepszymi animacjami i dziwnym sterowaniem, ale barwna, klimatyczna, satysfakcjonująca. O to chodzi w RPGach i Obsidian to rozumie.

  204. 20:34 18.07.2016
    madoc

    Zespół R?

  205. 00:25 18.07.2016
    madoc

    Też uważam, że ten Batman został strasznie pokrzywdzony przez te problemy techniczne. Sam zakupiłem grę parę miesięcy temu i miałem z nią mniej problemów niż z Arkham Origins (przyznaję, przez 54 godziny grania zwiesiła mi się na amen 4 razy, podczas intensywnych wymian ognia w Batmobilu).

    A szkoda, że tyle osób go ominęło przez te problemy, bo jest to godne zwieńczenie trylogii. Jak zwykle każdy element rozgrywki został wzbogacony, Batmobil jest zrealizowany perfekcyjnie, świetna fabuła ze znakomicie wplecionymi zadaniami pobocznymi, przepiękne grafika, oczywiście tony smaczków i easter-eggów. Walki czołgów, których się obawiałem przed premierą, okazały się jedną z moich ulubionych aktywności. Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to bardzo słabe walki z bossami, gdzie nadużywany jest Batmobil, i pewien twist fabularny, który myślę że rozczaruje każdego, kto chociaż liznął komiksy z Batmanem.

  206. 22:01 13.07.2016
    madoc

    Mam wrażenie (może mylne), że autor pisze o Reusie jak o nowej grze, tymczasem wyszła ona 3 lata temu na PC.

    Co do Any – po ograniu bety chwaliłem Overwatcha za projekty postaci, a tu pierwsze rozszerzenie i już mnie zawiedli. Wprawdzie nie grałem nią (bo nie mam Overwatcha), ale po obejrzeniu filmików wydaje się bardzo nudną postacią. Do tej pory każdy z bohaterów czymś się wyróżniał, miał to coś, ten „gimmick”. A tutaj dostajemy panią ze snajperką i kilkoma gadżetami. NEEEXT.

  207. 18:25 12.07.2016
    madoc

    Trochę dziwne, że tak istotny element Pokemonów jak pojedynki został praktycznie pominięty przez Nintendo.

  208. 19:30 07.07.2016
    madoc

    Również jestem trochę rozczarowany – co roku tak naprawdę coś kupowałem, czasami po kilka tytułów. W tym roku nie nabyłem nic, wszystkie promocje na gry które mnie interesują były śmieszne.

  209. 18:49 06.07.2016
    madoc

    Marzy mi się sandbox z dynamicznym światem. Aktualnie wszystkie sandboxy, od Wiedźmina, przez Batmana, aż po Asasyny polegają w sumie na tym samym – wielki świat, masa zadań pobocznych, każda postać cierpliwie czeka, aż łaskawie wykonam jej zlecenie, każdy potwór siedzi w swojej jaskini tygodniami, aż go w końcu ubiję. Nie mówię, że to źle, bo nadal mi się sandboxy nie przejadły, ale…

    Chciałbym grę, w której nie mogę zrobić wszystkich zadań, bo się nie wyrobię. Grę, w której wracam do faceta, z którym wczoraj nie chciało mi się rozmawiać, a znajduję tylko jego ciało, bo przemaszerowała przez niego armia rebeliantów. Grę w której świat jest nie tylko otwarty, ale też żyjący niezależnie od gracza.

  210. 11:35 22.06.2016
    madoc

    Z tego co pamiętam, to Ubi Polska kiedyś spytało fanów o propozycje tytułu i największą popularnością cieszyło się „Podzieleni ale zRzyci”. Ale możliwe, że to była tylko zabawa i tytuł zostanie oryginalny.

  211. 15:53 21.06.2016
    madoc

    Ale właściwie, to dlaczego go zwolnili? Skoro przez 6 lat nikomu wyniki jego pracy nie przeszkadzały, to chyba znaczy to, że jego algorytmy działały, więc albo coś jest nie tak z zakresem jego obowiązków, albo napisał tak świetne algorytmy.

    Swoją drogą : „firma bardzo szybko złożyła mu propozycję rozwoju poza jej strukturami.” – bardzo mi się podoba ten eufemizm.

  212. 23:47 20.06.2016
    madoc

    Dla mnie największym problemem trójki są towarzysze. W dwójce to aż nie wiedziałem kogo brać na misję, tak bardzo wszystkich lubiłem. W trójce natomiast biegałem cały czas z Garrusem i Liarą (potem czasem z Tali), bo przecież nie po to gram w grę w kosmosie, żeby biegać z ludźmi.

  213. 18:23 19.06.2016
    madoc

    Wyłączność nowego Spider-Mana chyba nie wynika z praw Sony do tej postaci. Prawa chyba obejmują tylko filmy, bo przecież Sony ma je już długo, a wcześniej inne firmy robiły gry z tą postacią. Czy po prostu Sony pożyczało prawa?

  214. 20:59 17.06.2016
    madoc

    Pamiętam jak grałem w Noxa jako dzieciak i gra mnie nieco przytłoczyła. Zapamiętałem ją jako bardzo rozbudowaną, chyba sprawdzę, na ile moje wspomnienia pokrywają się z rzeczywistością.

  215. 14:39 17.06.2016
    madoc

    Ma status klasyki, bo to co miało być dobre, robiła dobrze. Poczucie pędu, „świadomość ciała” Faith, płynność rozgrywki, fantastycznie zrobiony parkour w FPP. Walka była taka, jaka miała być – jak ktoś się zatrzymywał, żeby się bić, to miał za swoje. Kop z dwóch nóg z powietrza, bieg po ścianie i kop w szczękę po odbiciu, kop ze wślizgu – o to chodziło, by być w ciągłym ruchu i nie angażować się za bardzo w przepychanki, ewentualnie czasem ratować się kontrą. Do tego gra miała bezbłędną stylistykę – charakterystyczny styl graficzny i świetny soundtrack. Fabuła, owszem, miałka, ale to co miało robić wrażenie, robiło. Dla mnie klasyk.

  216. 22:23 15.06.2016
    madoc

    Miałem nadzieję na Rockstara, nowe Borderlands albo może coś od Meiera przynajmniej. A tu gameplay Mafii?

  217. 22:02 15.06.2016
    madoc

    Ja po tym E3, będąc Pecetowcem od jakichś 15 lat (z małym skokiem w bok z PSP), stwierdziłem, że chyba kupię PS4.

  218. 00:09 15.06.2016
    madoc

    Czy 2K nie obiecywało, że pokaże coś dużego na E3?

  219. 16:29 14.06.2016
    madoc

    Na początku byłem sceptycznie nastawiony do tej gry (nie lubię takiego mieszania tematów), ale wygląda to bardzo ciekawie. Grałbym.

  220. 15:47 14.06.2016
    madoc

    Tyle czasu czekam na coś porządnego ze świata Marvela i kiedy już coś ma szansę się ukazać, to jest exclusivem na PS4. Świetnie.

    Ale strój to by mu zmienili, te metalowe wstawki są nieco dziwaczne. I mam nadzieję że walka nie będzie inspirowana Batmanami, dosyć już tego.

  221. 21:55 13.06.2016
    madoc

    Wygląda jak marzenie. Martwią mnie tylko słowa pod koniec prezentacji: „This is the most social Forza ever.”

  222. 20:50 13.06.2016
    madoc

    We Happy Few mocno mi się kojarzy z Bioshockiem, może dlatego, że ciężko to w sumie skojarzyć z czymkolwiek innym. Byłem już wcześniej zainteresowany, teraz jestem jeszcze bardziej, mam nadzieję że narracja będzie mocna przez całą grę.

  223. 15:51 13.06.2016
    madoc

    A co mieli zrobić? Zdarzyła się tragedia, owszem, ale co mają do tego twórcy gier?

    Ludzie są zwierzętami, ciągnie nas do przemocy, mniej lub bardziej. Stąd nie tylko jej obecność w grach, ale i w innych mediach, i póki nikomu nie dzieje się krzywda, to nie widzę w tym nic złego.

    A co do przesadzonej brutalności w nowej Mafii – tutaj się zgadzam z autorem, to szlachtowanie nożem zwyczajnie nie pasuje do tej serii jak dla mnie.

  224. 20:24 10.06.2016
    madoc

    Muszę przyznać, że miałem identyczne odczucia – gra ma perfekcyjny styl, ale wszystkie gameplaye do tej pory pokazywały tylko walki z bossami, co mnie zaniepokoiło i trochę zniechęciło do niej. Jestem uspokojony.

  225. 19:33 10.06.2016
    madoc

    „W mojej fascynacji grami wideo zawsze wkurzało mnie jedno – iście ekspresowe tempo starzenia się produktów.” Nie zgadzam się. Przeszedłem niedawno pierwszego i drugiego Maxa Payne’a i świetnie się bawiłem. I zaznaczę – wcześniej grałem w Maxa Payne’a 3 i jest to jedna z moich ulubionych strzelanek. Zresztą podobnie miałem z powrotem do San Andreas czy Vice City po graniu w IV. Ba, parę miesięcy temu po raz pierwszy zagrałem i skończyłem 13-letnie Jedi Academy. Ciężko tę grę porównać do jakiejkolwiek z nowszych gier, ale zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie.

  226. 20:35 08.06.2016
    madoc

    Max jest u Rockstara na dobre, tak? Czy jak to jest.

  227. 19:23 08.06.2016
    madoc

    Myślę że skoro to ma być samodzielna gra, to bardziej się skupią na dopracowaniu zasad i balansu.

  228. 19:22 08.06.2016
    madoc

    Popieram. Można narzekać na sporo rzeczy w HS (szczególnie momentami absurdalne RNG), ale to raczej nie jest P2W, chyba że ktoś koniecznie musi grać control warriorem z 12 legendami.

  229. 17:48 08.06.2016
    madoc

    Też mi te zbroje się średnio podobają.

    Poza tym, nadal czekam na DC vs Marvel.

  230. 10:33 08.06.2016
    madoc

    Czyli z grania w głupie gierki mam zniżkę na konsolę do grania w głupie gierki?

  231. 19:43 02.06.2016
    madoc

    I zgadzam się co to zmiany nazw postaci – kiedyś chciałem zasugerować moim współtowarzyszom, że nie potrzebujemy aż tylu egzemplarzy danej postaci w drużynie (chyba chodziło o Tracer), ale zanim sobie przypomniałem, jak się nazywa w oryginale, to już mi się odechciało.

  232. 19:41 02.06.2016
    madoc

    Ta gra nie ma nic wspólnego z LoLem czy innymi MOBAmi. Jedyny wspólny element to fakt, że występują tu postacie, które mają gotowy zestaw zdolności. Nie ma ani rozwoju postaci podczas meczu, ani kupowania przedmiotów i jakiejkolwiek ekonomii, nie ma minionów, zasady też są zupełnie inne.

    Dla mnie ta gra to taki podrasowany Team Fortress 2 – nie chodzi nawet o styl graficzny, ale po prostu bardzo podobnie się gra, głównie dlatego że sporo rozwiązań jest zgrabnie podebranych z TF2 i tryby gry są identyczne.

    A sama gra bardzo przyjemna, ale jednak nieco za droga. Fajnie by było, gdyby Blizzard przygotował krótkie, kilkuminutowe misje dla każdej postaci, w których nauczylibyśmy się używania zdolności. Informacje zawarte na ich temat w grze są nieco ubogie (np. z tego co pamiętam nigdzie nie jest napisane, że ulti Hanzo przechodzi przez ściany, a ulti McCree musiałem zmarnować z 5 razy, żeby w końcu zrozumieć, jak działa). Owszem, jest mapa treningowa, ale jakże przyjemniej byłoby te zdolności wykorzystywać w fabularyzowanej potyczce z bandziorami.

  233. 00:12 31.05.2016
    madoc

    Smutna jest ta cała sytuacja. Piotruś może i sporo nakłamał przed premierą pierwszej części, ale co by o nim nie mówić, wyszła gra ciekawa, oryginalna, z charakterem, klimatem, masą nietypowych pomysłów i sporym poczuciem humoru. I zamiast to kontynuować, dostajemy jakieś dziwne twory, których nikt tak naprawdę nie chce.

  234. 13:52 30.05.2016
    madoc

    „Zawsze zastanawiało mnie, jakie żywota wiodą osoby na tyle sfrustrowane i, nie bójmy się tego słowa, żałosne, by robić raban z powodu takich błahostek.” Masz odpowiedź we wpisie samego zainteresowanego: „It’s the only thing I live for”. I wszystko jasne.

  235. 13:51 30.05.2016
    madoc

    Komiksy o superbohaterach najlepiej czytać seriami, stanowiącymi jakąś spójną całość (np. Civil War). Bo tak to ciężko się połapać w tej superbohaterskiej telenoweli.

  236. 00:43 30.05.2016
    madoc

    Mam nadzieję, że CoJ nigdy nie będzie grą z otwartym światem. Te gry się świetnie sprawdzają jako zamknięte shootery ze zwartą, dobrze opowiedzianą historią, i niech tak zostanie (chociaż Więzy Krwi miały pewne pseudosandboxowe fragmenty). Mam nadzieję, że niedługo znów usłyszymy o tej serii.

  237. 23:00 21.05.2016
    madoc

    A jak dla mnie właśnie strzelanie w Rage’u było mało satysfakcjonujące. Hitboksy były mocno niedopracowane, gra często nie rozpoznawała headshotów w ogóle.

  238. 23:41 11.05.2016
    madoc

    Moim zdaniem wygląda sympatycznie, ale bardziej mnie interesują nowości, które zapowiadają się bardzo ciekawie.

  239. 21:27 11.05.2016
    madoc

    Zeusie, te animacje, te wybuchy. Zdecydowanie jestem zainteresowany zakupem PS4.

  240. 18:40 11.05.2016
    madoc

    „RZądzę mordu”?

    Fajnie, że rozbudowali rozwój postaci, który jak dla mnie w podstawowej wersji jest słabo zrobiony. Widać, że będzie z nim trochę więcej zabawy, chociaż nie jestem pewien, czy wystarczająco więcej.

  241. 16:01 09.05.2016
    madoc

    No właśnie też się z tym nie zgadzam. Gracze od zawsze chcieli dobrej gry osadzonej podczas I WŚ, a od mainstreamowych shooterów zostawienia w spokoju tej przyszłości. Wydaje mi się, że DICE po prostu wsłuchało się w głosy graczy.

  242. 15:59 09.05.2016
    madoc

    A Rayman? Dlaczego nie chcesz Raymana?

    I też chcę. Chcę przesyconych barwami, zabawnych, szalonych platformówek z pokręconymi bohaterami biegającymi po fantastycznych światach. Fajnie, że platformówki 2D przeżywają renesans, ale dlaczego w tej branży zawsze musi być coś kosztem czegoś?

  243. 18:59 06.05.2016
    madoc

    Z jednej strony – gra mi się bardzo przyjemnie, wbrew opinii ogółu odnoszę wrażenie, że gra jest bardzo dobrze zbalansowana, w sumie każdą postacią gra się dobrze i co najważniejsze – inaczej. Owszem, wiele pomysłów jest podkradziony z TF2, ale są świetnie wykorzystane – a jak się wzorować, to na najlepszych, nie?

    Ale z drugiej strony – mimo wszystko beta mnie nie przekonała do zakupu, szczególnie za takie pieniądze. Nie wyobrażam sobie płacić za grę tylko na multi (ha, jak się czasy zmieniły – te parę lat temu bez mrugnięcia okiem kupiłem TF2 za kilkadziesiąt złotych). No i nie czuję tej magii Blizzarda – takie Diablo 2 prócz rozgrywki do tej pory zachwyca mnie lokacjami, udźwiękowieniem, ba, nawet stylem interfejsu, natomiast Overwatch jest ładny, barwny, ale jakiś taki … pospolity.

    Bardzo bym się cieszył, gdyby gra była F2P, bo strzela się miło, ale w takim wypadku chyba poczekam na jakąś przecenę.

  244. 17:15 03.05.2016
    madoc

    Mam nadzieję, że będzie to bardziej jak część pierwsza, dwójka była sympatyczna, ale trochę miałem wrażenie że gram w hack’n’slasha, przynajmniej w singlu.

  245. 20:44 30.04.2016
    madoc

    A fragment ciekawy, jest styl i klimat.

  246. 20:41 30.04.2016
    madoc

    Darksiders to jednoczłonowa nazwa.

  247. 22:25 28.04.2016
    madoc

    Wybór jest ok, po prostu gra była za prosta gdy się strzelało. Oczywiście unikałem tego, bo to żadna zabawa, ale gra pod tym względem nie była zbalansowana.

  248. 16:34 28.04.2016
    madoc

    Z bronią w pierwszej części był taki problem, że w niektórych fragmentach strasznie ułatwiała grę. Pamiętam taki fragment, gdy goniło mnie kilku tych skocznych policjantów po dachach. Kilka razy mnie dopadli, w końcu stwierdziłem, że użyję pistoletu odebranego jakiemuś pachołkowi. Bang, bang, parę strzałów, problem z głowy. Zresztą pod koniec gry były fragmenty, gdzie zwyczajnie nie dawałem rady bez strzelania.

  249. 12:50 28.04.2016
    madoc

    Jak dla mnie kolejne MW były już coraz bardziej efekciarskie – jakiś bullet-time, strzelanie z dwóch broni, dziwne technologie. Do tego strasznie głupia fabuła w MW2 (chyba że ja czegoś nie zrozumiałem, ale powód wojny między Rosją a USA był durny). Pierwsze MW może było krótkie, ale miało jakiś styl i klasę, fabuła była niegłupia, a każdą misję dobrze pamiętam. Z MW3 pamiętam tylko upadającą wieżę Eiffla.

  250. 22:49 27.04.2016
    madoc

    Ale co jest w tym smutnego, właściwie?

  251. 17:07 19.04.2016
    madoc

    Nie do końca, bo występuje w tej grze pewien mechanizm (nie pamiętam jak się nazywa), który sprawia, że gdy po jednej stronie zostanie tylko jeden wojownik, to wtedy bohaterowie przełączają się po kolei, a nie na zmianę, więc o ile jeszcze 2 przeciwko 4 ma jakieś szanse, o tyle 1 przeciwko 4 już jest na przegranej pozycji. Do tego mając przewagę liczebną łatwiej się likwiduje przeciwników, bo jest po prostu mniej celów do obijania.

    Mi bardziej przeszkadzał system rozwoju postaci, polegający na tym, że trzeba było ubić określoną ilość wrogów, by bohater mógł awansować, co było czasami dosyć męczące i często musiałem uważać, żeby przez przypadek nie zabić przeciwnika, żeby go wystawić innej postaci, którą chciałem awansować.

  252. 17:01 19.04.2016
    madoc

    Horseborni w pierwszej części byli nazwani po prostu centaurami, przynajmniej w polskiej wersji.

    Mam pytanie – jak jest z udźwiękowieniem dialogów i ogólnie z dubbingiem? W pierwszej części było tego bardzo mało, nawet narrator się rzadko odzywał, przez co dialogi były nieco męczące.

  253. 18:33 09.04.2016
    madoc

    Nie dałbym rady chyba tego obejrzeć. Odczuwałem spory dyskomfort przy oglądaniu kilkusekundowego zwiastuna, a co dopiero by było przy pełnym metrażu.

  254. 16:42 26.03.2016
    madoc

    Wolałbym chyba żeby GTA pozostało w Stanach. Ja wiem, że był już Londyn, ale jednak ta seria mocno kojarzy mi się ze Stanami i z satyrą na ten kraj. Poza tym umożliwia to też większą różnorodność etniczną, z czego ta seria zawsze chętnie korzystała, głównie w temacie organizacji przestępczych, które napotykamy podczas gry. Ciężko mi sobie wyobrazić meksykańskie gangi czy irlandzką mafię na ulicach Tokio.

  255. 23:42 22.03.2016
    madoc

    Prawo autorskie nazywa wprost piractwo kradzieżą?

    Ale pomijając nazewnictwo – przyrównywanie piractwa do kradzieży samochodu jest bez sensu, bo w tym drugim przypadku okradziony traci samochód, a w tym pierwszym? Hipotetyczne pieniądze, które pirat by zapłacił, gdyby nie spiracił. Nie mówię przez to, że piractwo jest dobre, ale nie jest tym samym, co kradzież.

  256. 21:39 22.03.2016
    madoc

    Nie zgadzam się. Nie popieram piractwa, ale stawianie go na równi z kradzieżą jest błędne.

    W przypadku kradzieży okradziony faktycznie coś traci i nie może czerpać z tego korzyści, natomiast w przypadku piractwa nie jesteś w stanie powiedzieć z całą pewnością, że właściciel danego kodu zarobiłby na tej osobie, a poza tym nie traci on możliwości zarabiania na nim.

    Kradzież jest wtedy, jak ukradniesz taśmę z filmem z kina, piractwo – jak obejrzysz film nie płacąc za bilet.

  257. 01:14 12.03.2016
    madoc

    Ratchet wygląda idealnie. Grafika, humor, animacje, projekty broni, przeciwników. Tęsknię za takimi platformówkami.

  258. 23:22 04.03.2016
    madoc

    Ten drugi filmik jest cudny, piękne szyderstwo i prztyczek w nos konkurencji, a to wszystko przy użyciu dwóch osób, kilku słów i 20 sekund.