Zmien skórke
Logo Polygamii

PublicystykaGraj Bezpiecznie z PEGI, czyli nowa kampania społeczna w Polsce. W końcu!

  "Graj bezpiecznie i szukaj ozanczeń na opakowaniach"   No i w końcu się doczekaliśmy! Zawsze narzekaliśmy, że PEGI nie …

 

 

No i w końcu się doczekaliśmy! Zawsze narzekaliśmy, że PEGI nie ma żadnej kampanii promującej ten system w Polsce, przez co spora część osób nadal uważa, że gry są przeznaczone wyłącznie dla dzieci. Na szczęście teraz to się zmieni. Powyżej możecie zobaczyć pierwszy spot kampanii społecznej "Graj Bezpiecznie z PEGI" skierowany do rodziców i opiekunów dzieci.

Na konferencji prasowej przedstawiono założenia kampanii mającej uświadomić ludziom, że gry to już nie tylko Mario, ale również produkcje przeznaczone wyłącznie dla dojrzałego odbiorcy, o czym informują nas specjalne oznaczenia. Za cel postawiono również poinformowanie rodziców i opiekunów, że to na nich spoczywa odpowiedzialność za wybór odpowiedniej gry dla swoich pociech. Super! Mam nadzieję, że kampania przyniesie oczekiwane skutki.

Szczegóły poniżej.

 

 

Pełna treść informacji prasowej:

Konferencja prasowa Pełnomocnika Rządu do spraw Równego Traktowania "Graj Bezpiecznie z PEGI"03.09.2009

3 września 2009 r. w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyła się konferencja prasowa z udziałem Sekretarza Stanu w KPRM, Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania Elżbiety Radziszewskiej, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości Igora Dzialuka oraz Prezesa Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego Marcina Turskiego.
 
Podczas konferencji zaprezentowano spot kampanii społecznej "Graj Bezpiecznie z PEGI" skierowany do rodziców i opiekunów dzieci. Dotyczy on odpowiedniego wybierania gier komputerowych i wideo dla dzieci w oparciu o ogólnoeuropejski system klasyfikacji treści gier PEGI.
 
Minister Elżbieta Radziszewska podkreślała znaczący wpływ gier komputerowych na psychikę dziecka. Zwróciła uwagę, że dziecko może mieć trudności z odróżnieniem świata gry, w którym wolno zabijać, od rzeczywistości.  Dodała, że rodzice muszą interesować się tym, w jakie gry grają ich dzieci. W Polsce dochodziło już bowiem do tragedii, których podłożem były właśnie gry komputerowe. Kilka lat temu nastolatki zamordowały swoją rówieśnicę i tłumaczyły potem, że chciały zobaczyć, czy w rzeczywistości będzie tak samo, jak w grze. (posłuchaj)
 
 
W dniu 02.07.2009 podczas konferencji prasowej zorganizowanej przez Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego zaprezentowało Kodeks Dobrych Praktyk. Jednym z zadań wyznaczonych przez Stowarzyszenie i przedstawionych w dokumencie jest ochrona osób małoletnich przed dostępem do nieodpowiednich treści, poprzez podnoszenie świadomości o systemie klasyfikacji gier komputerowych i wideo, ze względu na minimalny wiek odbiorcy oraz rodzaj treści zawartych w oprogramowaniu rozrywkowym. W związku z powyższym Stowarzyszenie przygotowało projekt kampanii edukacyjnej skierowanej do rodziców i opiekunów na temat odpowiedzialnego wybierania gier dla osób małoletnich w oparciu o system klasyfikacji PEGI.
 
 
Podstawowe założenia kampanii:
 
  • Wzmocnienie świadomości Polaków, że gry komputerowe i wideo skierowane są do odbiorców w różnym wieku: do dzieci, młodzieży i dorosłych.
  • Przekazanie informacji, że gry komputerowe lub wideo sprzedawane w Polsce posiadają oznaczenia europejskiego systemu informacji i klasyfikacji gier.
  • Przekazanie informacji, że system klasyfikacji składa się z dwóch elementów: klasyfikacji ze względu na minimalny wiek użytkownika programu rozrywkowego oraz ze względu na rodzaj treści w nim zawartych.
  • Wzmocnienie świadomości Polaków, że odpowiedzialność za wybór stosownej gry dla dziecka spoczywa na osobach dorosłych - rodzicach i opiekunach oraz, że europejski system klasyfikacji gier PEGI (pan european game information) jest narzędziem wspomagającym dokonywanie właściwego wyboru.
  • Wskazanie miejsc, w których na opakowaniu gry znajdują się oznaczenia odnośnie minimalnego wieku odbiorcy i/lub rodzaju treści zawartych w grze oraz innych źródeł informacji o klasyfikacji gier komputerowych i wideo
 
 
Kampania planowana przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego składała się z następujących elementów:
 
 
1. Telewizyjnego spotu informującego o systemie klasyfikacji gier PEGI.
 
  • Spot przygotowywany jest przez agencję ZooM Advertising Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy Alei Wilanowskiej 259a.
  • Scenariusz i podstawowe założenia spotu zostały przedstawione przez Stowarzyszenie.
  • Spot ma charakter edukacyjny oraz informacyjny i nie zawiera żadnych elementów audiowizualnych nieodpowiednich dla młodszych odbiorców, co umożliwia emisję spotu w dowolnych godzinach.
 
2. Kampanii "Graj bezpiecznie z PEGI" w sieciach handlowych
 
 
  • Przygotowanie oraz dystrybucja do sieci handlowych odpowiednich drukowanych materiałów promujących system PEGI.
  • Emisja w sieciach handlowych skróconej wersji spotu dotyczącego PEGI.
  • Wprowadzenie oznaczeń PEGI do materiałów reklamowych sieci handlowych.
  • Emisja spotu o PEGI na stronie Stowarzyszenia oraz firm ze Stowarzyszeniem współpracujących.
  • Emisja bannerów informujących o PEGI na stronach portali z grami oraz sklepów internetowych.
 
 
Kampania prowadzona będzie pod honorowym patronatem Pełnomocnika Rządu do spraw Równego Traktowania.

Facebook Twitter Google Wykop

 

 

No i w końcu się doczekaliśmy! Zawsze narzekaliśmy, że PEGI nie ma żadnej kampanii promującej ten system w Polsce, przez co spora część osób nadal uważa, że gry są przeznaczone wyłącznie dla dzieci. Na szczęście teraz to się zmieni. Powyżej możecie zobaczyć pierwszy spot kampanii społecznej "Graj Bezpiecznie z PEGI" skierowany do rodziców i opiekunów dzieci.

Na konferencji prasowej przedstawiono założenia kampanii mającej uświadomić ludziom, że gry to już nie tylko Mario, ale również produkcje przeznaczone wyłącznie dla dojrzałego odbiorcy, o czym informują nas specjalne oznaczenia. Za cel postawiono również poinformowanie rodziców i opiekunów, że to na nich spoczywa odpowiedzialność za wybór odpowiedniej gry dla swoich pociech. Super! Mam nadzieję, że kampania przyniesie oczekiwane skutki.

Szczegóły poniżej.

 

 

Pełna treść informacji prasowej:

Konferencja prasowa Pełnomocnika Rządu do spraw Równego Traktowania "Graj Bezpiecznie z PEGI"03.09.2009

3 września 2009 r. w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyła się konferencja prasowa z udziałem Sekretarza Stanu w KPRM, Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania Elżbiety Radziszewskiej, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości Igora Dzialuka oraz Prezesa Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego Marcina Turskiego.
 
Podczas konferencji zaprezentowano spot kampanii społecznej "Graj Bezpiecznie z PEGI" skierowany do rodziców i opiekunów dzieci. Dotyczy on odpowiedniego wybierania gier komputerowych i wideo dla dzieci w oparciu o ogólnoeuropejski system klasyfikacji treści gier PEGI.
 
Minister Elżbieta Radziszewska podkreślała znaczący wpływ gier komputerowych na psychikę dziecka. Zwróciła uwagę, że dziecko może mieć trudności z odróżnieniem świata gry, w którym wolno zabijać, od rzeczywistości.  Dodała, że rodzice muszą interesować się tym, w jakie gry grają ich dzieci. W Polsce dochodziło już bowiem do tragedii, których podłożem były właśnie gry komputerowe. Kilka lat temu nastolatki zamordowały swoją rówieśnicę i tłumaczyły potem, że chciały zobaczyć, czy w rzeczywistości będzie tak samo, jak w grze. (posłuchaj)
 
 
W dniu 02.07.2009 podczas konferencji prasowej zorganizowanej przez Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego zaprezentowało Kodeks Dobrych Praktyk. Jednym z zadań wyznaczonych przez Stowarzyszenie i przedstawionych w dokumencie jest ochrona osób małoletnich przed dostępem do nieodpowiednich treści, poprzez podnoszenie świadomości o systemie klasyfikacji gier komputerowych i wideo, ze względu na minimalny wiek odbiorcy oraz rodzaj treści zawartych w oprogramowaniu rozrywkowym. W związku z powyższym Stowarzyszenie przygotowało projekt kampanii edukacyjnej skierowanej do rodziców i opiekunów na temat odpowiedzialnego wybierania gier dla osób małoletnich w oparciu o system klasyfikacji PEGI.
 
 
Podstawowe założenia kampanii:
 
  • Wzmocnienie świadomości Polaków, że gry komputerowe i wideo skierowane są do odbiorców w różnym wieku: do dzieci, młodzieży i dorosłych.
  • Przekazanie informacji, że gry komputerowe lub wideo sprzedawane w Polsce posiadają oznaczenia europejskiego systemu informacji i klasyfikacji gier.
  • Przekazanie informacji, że system klasyfikacji składa się z dwóch elementów: klasyfikacji ze względu na minimalny wiek użytkownika programu rozrywkowego oraz ze względu na rodzaj treści w nim zawartych.
  • Wzmocnienie świadomości Polaków, że odpowiedzialność za wybór stosownej gry dla dziecka spoczywa na osobach dorosłych – rodzicach i opiekunach oraz, że europejski system klasyfikacji gier PEGI (pan european game information) jest narzędziem wspomagającym dokonywanie właściwego wyboru.
  • Wskazanie miejsc, w których na opakowaniu gry znajdują się oznaczenia odnośnie minimalnego wieku odbiorcy i/lub rodzaju treści zawartych w grze oraz innych źródeł informacji o klasyfikacji gier komputerowych i wideo
 
 
Kampania planowana przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego składała się z następujących elementów:
 
 
1. Telewizyjnego spotu informującego o systemie klasyfikacji gier PEGI.
 
  • Spot przygotowywany jest przez agencję ZooM Advertising Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy Alei Wilanowskiej 259a.
  • Scenariusz i podstawowe założenia spotu zostały przedstawione przez Stowarzyszenie.
  • Spot ma charakter edukacyjny oraz informacyjny i nie zawiera żadnych elementów audiowizualnych nieodpowiednich dla młodszych odbiorców, co umożliwia emisję spotu w dowolnych godzinach.
 
2. Kampanii "Graj bezpiecznie z PEGI" w sieciach handlowych
 
 
  • Przygotowanie oraz dystrybucja do sieci handlowych odpowiednich drukowanych materiałów promujących system PEGI.
  • Emisja w sieciach handlowych skróconej wersji spotu dotyczącego PEGI.
  • Wprowadzenie oznaczeń PEGI do materiałów reklamowych sieci handlowych.
  • Emisja spotu o PEGI na stronie Stowarzyszenia oraz firm ze Stowarzyszeniem współpracujących.
  • Emisja bannerów informujących o PEGI na stronach portali z grami oraz sklepów internetowych.
 
 
Kampania prowadzona będzie pod honorowym patronatem Pełnomocnika Rządu do spraw Równego Traktowania.