Zmien skórke
Logo Polygamii

Funcom wyłącza oficjalne serwery Conan Exiles - dla dobra graczy

Poszukiwany jest nowy partner, który zapewni odpowiednią jakość obsługi.

Conen Exiles to stworzona przez Funcom gra survivalowa, od końca stycznia dostępna na Steamie w ramach Early Access. Chociaż w tytuł ten można grać samemu, to oczywiste jest, że twórcy zaprojektowali je jako swego rodzaju „lekkie” MMO, w którym gracze mogą łączyć się ze sobą na oficjalnych serwerach lub uruchamiać własne i zapraszać do nich innych.

I to właśnie z oficjalnymi serwerami Funcomu jest problem. Gracze od debiutu gry uskarżają się na panujące na nich lagi. Problem jest na tyle duży, że firma postanowiła działać. Najpierw zwiększyła liczbę własnych serwerów z początkowych 100 do 200. Kiedy to nie pomogło, postanowiła zmienić firmę, zapewniającą hosting.

Niestety, ze względu na przytłaczające zapotrzebowanie na serwery i nasze potrzeby zarządzania nimi, nasz oficjalny partner nie był w stanie zapewnić wymaganego przez nas poziomu jakości i obsługi. Z tego powodu obustronnie zdecydowaliśmy o zakończeniu współpracy.

conan_exiles_2

Na czas poszukiwania nowej firmy, odpowiedzialnej za serwery Conan Exile, zostały one całkowicie wyłączone. Gracze mogą wciąż zakładać własne gry prywatne i dołączać się do innych za pomocą wbudowanej w grę przeglądarki.

Funcom zapewnia przy tym, że wszystkie dane dotyczące postępów graczy na oficjalnych serwerach zostały zachowane i będą przywrócone, kiedy tylko te wznowią działalność. Niestety na to trzeba będzie chwilę poczekać.

Zapotrzebowanie jest bowiem na tyle duże, że twórcy gry natykają się na problem braków sprzętowych u potencjalnych dostawców. Obiecują jednak, że cały proces nie powinien potrwać dłużej niż kilka dni.

conan_exiles_3

Równolegle do poszukiwań nowych serwerów Funcom pracuje nad poprawkami do kodu sieciowego samej gry. Firma traktuje je priorytetowo. Dopiero kiedy wszystkie kwestie związane z wydajnością gry i lagami zostaną rozwiązane, przejdzie do i dopracowywania samej rozgrywki.

Dominik Gąska

Więcej na temat:

  1. Lord Bart
    17:07 05.02.2017
    Lord Bart

    W kontekście tej gry skomentuję – mają też jaja 😉

Najczęściej czytane

01

Next-geny pojawią się szybciej niż nam się wydaje

02

Need for Speed Payback – recenzja. Policyjny pościg za mikropłatnościami

03

Czy „narodowość” gry ma dla nas w ogóle znaczenie [Klub Dyskusyjny]

04

Tolerujesz skrzynki z lootem, nienawidzisz ich czy totalnie ci zwisają? [Klub Dyskusyjny]

05

„To, co my robimy na GOG-u, działa trochę jak muzeum”. Za kulisami polskiej konkurencji Steama

06

Rekord Reddita zmasakrowany przez EA, DICE oraz Star Wars: Battlefront 2. Chwalić się tym nie będą

07

Xbox One X – recenzja. Spełnione obietnice i miłe niespodzianki

08

Call of Duty: WW2 – recenzja. Operacja remaster

09

Pierwsze wyniki sprzedaży Star Wars Battlefront 2 pokazują, że Disney wkroczył do akcji zbyt późno

10

Od dziś zapłacimy na Steamie w złotówkach

Popularne Gry