Federacja Konsumentów: informacja o niedostępności usługi Xbox LIVE powinna zostać przedstawiona przed zakupem

Federacja Konsumentów: informacja o niedostępności usługi Xbox LIVE powinna zostać przedstawiona przed zakupem

Federacja Konsumentów: informacja o niedostępności usługi Xbox LIVE powinna zostać przedstawiona przed zakupem
marcindmjqtx
15.03.2010 12:25, aktualizacja: 15.01.2016 13:25

Federacja Konsumentów jest niezależną organizacją pozarządową, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce. Organizatorzy WeWantLive poprosili ją o opinię w związku z Xboksem 360 i brakiem oficjalnego wsparcia dla Xbox LIVE w naszym kraju. Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Zdaniem Federacji Konsumentów informacja o niedostępności usługi Xbox live powinna zostać przedstawiona przed zakupem. Brak takiej informacji skutkuje tym, iż konsument może domniemywać, że dostaje towar pełnosprawny zgodnie z załączoną do sprzętu instrukcją obsługi (którego jedną z właściwości jest dostęp do usługi Xbox Live). Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej niezgodność towaru to przydatność do celu, do jakiego towar jest zwykle używany, oraz posiadanie właściwości cechujących towar tego rodzaju, przy czym usługo Live jest niewątpliwie właściwością konsoli, która ją cechuje, a która nie zostaje w jakikolwiek sposób przez dystrybutora/sprzedawcę zanegowana na żadnym etapie zakupu. W związku z powyższym można reklamować towar z tytułu niezgodności towaru z umową, a ponieważ jest to wada, której usunąć się nie da, należy mu się zwrot ceny za towar zapłaconej, przy czym to sprzedawca musi udowodnić, iż o fakcie nie posiadania przez konsolę omawianej właściwości, poinformował nas przed zakupem.

Federacja Konsumentów w pełni popiera działania akcji "We want live" w zakresie, w jakim ani producent ani dystrybutor ani sprzedawca nie informuje konsumenta na etapie zawierania umowy o braku jednej z elementarnych cech, ze względu na które konsument może zawrzeć umowę. Działanie takie wypełnia przesłanki wprowadzenia w błąd przez zaniechanie, poprzez pominięcie istotnych informacji potrzebnych przeciętnemu konsumentowi do podjęcia decyzji dotyczącej umowy, co może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął (art. 6 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym).

z poważaniem Paweł Pikus Federacja Konsumentów http://www.federacja-konsumentow.org.pl/ Przypomnijmy, że wcześniej w programie TVN CNBC poproszony o opinię prawnik stwierdził:

Gracz wie, że nie jest ona [konsola] wyposażona w usługę LIVE, informacja ta jest dostępna, więc nie ma mowy o wprowadzeniu w błąd, czy sprzedawaniu czegoś, o czym konsument nie wie Przydałaby się trzecia opinia, odnosząca się do tych dwóch stwierdzeń. Postaramy się ją dla Was zdobyć.

Usługa Xbox LIVE podobno ma zostać oficjalnie zapowiedziana na E3 i zostać uruchomiona pod koniec tego roku.

A tak przy okazji - czy kupując Xboksa 360, wiedzieliście, że w Polsce nie ma LIVE?

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)