Zmien skórke
Logo Polygamii

DICE na prośby graczy psuje, znaczy poprawia, Battlefronta 2

DICE zapowiada bardziej złożony i wymagający tryb online.
 Czy to na pewno krok w dobrym kierunku?

Przy okazji premiery zwiastuna Battlefronta 2 przedstawiciele DICE wypowiedzieli się na temat jego trybu multiplayer. Miało to miejsce na Star Wars Celebration w zeszłym tygodniu, ale dopiero teraz informacje te trafiły do sieci. Wynika z nich, że twórcy gry wzięli sobie do serca niepochlebne opinie na temat jej pierwszej części.

Przede wszystkim więc tryb sieciowy Battlefronta 2 ma być bardziej wymagający. Brak głębi w rozgrywce i mnóstwo uproszczeń, skrojonych pod niedzielnego gracza, były według wielu odbiorców problemami poprzedniej gry (chociaż dodam tu od siebie, że mi – jako właśnie bardzo okazjonalnemu graczowi shooterów online – się to podobało i w końcu mogłem sobie postrzelać na luzie, nie martwiąc się o swoje niskie umiejętności, i to w dodatku w Gwiezdnych wojnach; no ale nie takie najwyraźniej są wymagania).

Tym samym nie będzie już np. wsiadania do pojazdów poprzez power-upy. W poprzedniej grze wystarczyło podnieść przypadkowo pojawiającą się „znajdźkę” i w nagrodę można sobie było posterować X-Wingiem czy innym AT-ST. Ewidentnie mechanizm zaprojektowany pod „niedzielniaków” (można sobie było taką „znajdźkę” podnieść nawet jak się było słabym i przez chwilę porządzić na polu bitwy). Zniknie więc, ale co go zastąpi – jeszcze nie wiadomo, wiadomo za to, że będzie możliwe pojawienie się w pojeździe od razu na polu bitwy (jak w Battlefieldach).

Podobnie ma być z bohaterami – ci również nie bedą już występować w formie „znajdziek”. Nie znaczy to jednak, że ten sposób zdobywania przedmiotów zniknie całkowicie (no ale gracze są już przyzwyczajeni do znajdowania na polu bitwy np. potężnych broni, to nikogo nie dziwi i tak czy inaczej trzeba tej broni później dobrze użyć; nie wpływa ona równowagi rozgrywki, dając „nieuczciwą” przewagę gorszemu zawodnikowi).

Bardziej wymagająca i dająca większe pole do rozwoju ma być również sama walka. Nauczenie się korzystania z całego dostępnego arsenału wymagać będzie poświęcenia większej ilości czasu. Twórcy obiecują tu stopień złożoności zbliżony do Battlefielda przy zachowaniu przystępności (uhh).

star_wars_battlefront_2

Do tego jeszcze DICE zapowiada znaczne zwiększenie możliwości personalizacji i rozbudowanie ścieżek rozwoju. Te dostępne mają być oddzielnie dla wszystkich klas, bohaterów i dostępnych w grze pojazdów. Można więc liczyć na to, że nie stanie się tak jak w „jedynce”, gdzie już po kilku godzinach gry mogliśmy mieć wszystko, co będzie nam kiedykolwiek potrzebne.

I tak jak ten ostatni punkt jest z pewnością pozytywny, tak nie wiem, co z pozostałymi. Rozumiem te decyzje, wiem, że większość woli taką grę, ale z drugiej strony – co złego było w takiej „lżejszej” strzelance? Nie dałoby się jej taką zostawić? Nie robić od razu kolejnego takiego samego shootera dla maników online, od którego okazjonalni miłośnicy takich zabaw się odbiją?  I tylko zmienić i poprawić to, co naprawdę wymagało zmian i poprawek (ścieżki rozwoju właśnie, ogólnie ilość rzeczy dostępnych w grze, etc.)?

No ale to tylko ja. Lud przemówił, DICE wysłuchało, efekty zobaczymy już w listopadzie.

Dominik Gąska

Więcej na temat:

  1. yesman
    20:37 20.04.2017
    yesman

    Pierwszy raz widzę, żeby ktoś narzekał na wyższy skill ceiling w grze multiplayer.

    Strzelam, że jedna z ulubionych gier autora to Fallout 4?

    Ukryj odpowiedzi()
    • 21:09 20.04.2017
      Dominik Gąska

      O ho ho ho. Nie, ulubiona gra autora gra to Candy Crush Saga, a popijam do tego Moutain Dew i słucham Justina Biebera.

      Ot, internet, taki indywidualistyczny, miej panie inną opinię od reszty. 😉

      No po prostu nigdy się nie wkręciłem w strzelanki online i zawsze jak próbowałem, to się odbijałem. A w Battlefroncie było mi fajnie.

      Ukryj odpowiedzi()
      • 23:40 20.04.2017
        s.p.

        Nigdy nie wkręciłeś się w strzelanki online ale wkręciłeś się w Battlefronta. Ja się zawszę wkręcałem w strzelanki online od Battlefronta odbiłem się w becie. Nawet z accessa za free nie wziałem.
        Więc mogą zrobić to samo strzelankę online dla ludzi którzy nie lubią strzelanek online albo naprawić wszystko i tym razem nie zawieść.

        Ukryj odpowiedzi()
        • 14:50 24.04.2017
          dziuga666

          oczywiście, oby tylko zrobili grę pod ciebie i twoje preferencje, w końcu jesteś hc graczem, który się wkręca w poważne produkcje a nie jakieś nieskomplikowane strzelanki dla dzieci. ja lubię strzelanki online i w bfronta się wkręciłem

      • 10:14 21.04.2017
        serber

        Dominik jestem z toba. Dokladnie z tych samych powodow fajnie gralo mi sie w Battlefronta. Mam nadzieje ze jesli faktycznie podniosa stopien trudnosci i zlozonosc to bedzie to cos miedzy Battlefrontem 1 a Battlefield 1. A nie Battlefield 1 w nowej skorce.

        Ukryj odpowiedzi()
    • 14:39 24.04.2017
      dziuga666

      a kto powiedział że bf2 ma być dla maniaków którzy orzą po kilka h dziennie, oczywiście na pc, i chwalą się kill ratio???

  2. 23:17 20.04.2017
    madoc

    Nie wiem czy o to chodziło graczom, ale dla mnie sporym problemem Battlefronta jest to, że ta gra nie wspiera współpracy. Gra drużynowa polega tu głównie na tym, że razem strzelamy do tego samego AT-AT, ewentualnie stoimy pod tym samym polem siłowym. Brakuje mi tu takich podstaw, jakie były choćby w poprzednim Battlefroncie – zaopatrywanie kompanów w amunicję, leczenie, naprawianie pojazdów, wspólne korzystanie z pojazdów. Mam nadzieję, że nad tą kwestią popracuje DICE.

  3. Cumic
    09:51 21.04.2017
    Cumic

    Mam dziwne przeczucie że na samym końcu to będzie bf ubrany w ładne wdzianko z battlefronta

    Ukryj odpowiedzi()

Najczęściej czytane

01

Next-geny pojawią się szybciej niż nam się wydaje

02

Need for Speed Payback – recenzja. Policyjny pościg za mikropłatnościami

03

Czy „narodowość” gry ma dla nas w ogóle znaczenie [Klub Dyskusyjny]

04

Tolerujesz skrzynki z lootem, nienawidzisz ich czy totalnie ci zwisają? [Klub Dyskusyjny]

05

Xbox One X – recenzja. Spełnione obietnice i miłe niespodzianki

06

„To, co my robimy na GOG-u, działa trochę jak muzeum”. Za kulisami polskiej konkurencji Steama

07

Pierwsze wyniki sprzedaży Star Wars Battlefront 2 pokazują, że Disney wkroczył do akcji zbyt późno

08

Rekord Reddita zmasakrowany przez EA, DICE oraz Star Wars: Battlefront 2. Chwalić się tym nie będą

09

Call of Duty: WW2 – recenzja. Operacja remaster

10

Do bicia EA dołącza się CD Projekt RED. Cyberpunk 2077 „bez żadnych haczyków”

Popularne Gry