Zmien skórke
Logo Polygamii

Czy tak wygląda następca PS Move?

Od patentu do produkcji droga daleka, ale Sony ma przecież nielichą motywację, by wypuścić na rynek nową wersję kontrolera.

Move działa z PlayStation VR lepiej niż sądziłem. W I Expect You To Die zabawa wirtualnymi rękoma dawała mi tyle samo frajdy, co rozwiązywanie zagadek. Ale jeśli spojrzymy na technologię konkurencji, Move jest dinozaurem. A wiemy już, że nowinka technologiczna na konsoli się przyjęła. Sony chwaliło się ponad 2 milionami sprzedanych gogli. Ma już też za sobą ich pierwszą, drobną korektę.

VR Focus dokopał się do dwóch patentów, zgłoszonych w Japonii przez Sony Interactive Entertainment, które być może pokazują poważniejszy krok naprzód. Widzimy na nich kontroler zasługujący na miano następcy Move’a. Z gałką analogową, innym układem przycisków oraz – to najważniejsze – być może uzbrojonego w technologię odczytywania pozycji poszczególnych palców.

Redaktor serwisu zwraca dodatkowo uwagę, że pozycji kontrolera nie śledziłaby już kamerka, a same gogle. Nie dochodziłoby już więc do sytuacji, w której gra głupieje, bo kontroler chwilowo nie znajduje się w polu widzenia kamery.

Oczywiście nic z tego wyjść nie musi, ale nowy Move wydaje się logicznym projektem. Może nawet następnym w kolejności. Żeby dać graczom coś nowego, a nie straszyć ich jeszcze PS VR 2.0.

Maciej Kowalik

Więcej na temat:

  1. Simplex
    12:11 29.01.2018
    Simplex

    „Redaktor serwisu zwraca dodatkowo uwagę, że pozycji kontrolera nie śledziłaby już kamerka, a same gogle. Nie dochodziłoby już więc do sytuacji, w której gra głupieje, bo kontroler chwilowo nie znajduje się w polu widzenia kamery.”

    Zamiast tego gra zgłupieje bo kontroler chwilowo nie znajduje się w polu widzenia gogli 😉
    To by było bez sensu (strzelanie z łuku w VR, wyciąganie broni zza pleców) więc podejrzewam że nie tylko gogle będą śledzić kontroler.

    Samo pierwsze zdanie z tego cytatu dowodzi, że w tej generacji PSVR nie zobaczymy tych kontrolerów, bo obecne gogle nie mają możliwości śledzenia niczego (nie mają kamer).
    Zresztą i bez tego nie mialo by to sensu – wprowadzenie kontrolera z dodatkowym analogiem to fragmentacja rynku podobna do tej którą radośnie uskuteczniało nintendo wypuszczając modele konsoli przenośnej z dodatkowym analogiem, a potem obsługiwało to kilka gier na krzyż. Wystarczu ze już jest fragmentujący PS Aim.

    To jest na 99% kontroler do PSVR 2.0 który będzie działał na PS5 (i zapewne będzie miał ekran 4K).

    Aha, możecie się wyżyć na The Inpatient, bo ponoć wyszedł słabo, do tego trwa 2h i kosztuje 40$. Skoro recenzent-hipster wystawił Lone Echo 2.5/5, to tutaj chyba będzie musiała być ocena ujemna.

    Ukryj odpowiedzi()
  2. 16:52 29.01.2018
    AntoniNasObroni

    Acha, czyli zrzynka z nadchodzących Vive Knuckles? Wow, jakie to odkrywcze.

    Ukryj odpowiedzi()