Zmien skórke
Logo Polygamii

Bungie przyłapane na majstrowaniu przy punktach doświadczenia zdobywanych przez graczy

Engramy z kosmetycznymi elementami będą wpadać szybciej.

Aktualizacja: Bungie wyłączyło skalowanie zdobywanego doświadczenia (czyli zarówno jego zmniejszanie jak i zwiększanie), ale przy okazji… podwoiło też liczbę punktów potrzebnych do zapełnienia jego paska. Z 80 tysięcy do 160 tysięcy.

Gracze raportują, że owszem – jest szybciej niż gdy doświadczenie było skalowane, ale znowu krytykują Bungie za brak przejrzystości i zmiany wprowadzane zakulisowo. Ponoć niedługo studio wyłoży kawę na ławę.

Oryginalny wpis:

To o nie rozchodzi się przede wszystkim. Po wbiciu 20 poziomu, Strażnik nie awansuje już na kolejne, ale każde przekręcenie licznika punktów doświadczenia oznacza otrzymanie jednego engramu. Tutejszej odmiany skrzynek z ozdobami. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, by te skrzyneczki sobie kupować za prawdziwe pieniądze. Dlatego ograniczanie zdobywanego doświadczenia automatycznie wywołuje podejrzliwość.

Nad tematem braku bezpośredniego przełożenia zdobywanego doświadczenia na zapełnianie jego paska pochylił się EnergiserX na Reddicie. I okazało się, że czasem paranoja jest uzasadniona. W weekend przyznało to samo Bungie, potwierdzając, że zdobywane punkty doświadczenia są… względne.

Zdobywane XP skaluje się w górę, gdy zdobywa się je grając dłużej lub w ograniczonych czasowo aktywnościach jak tygiel czy raid. Skaluje się w dół, gdy rozgrywamy krótkie aktywności, które można robić w kółko jak grindowanie wydarzeń publicznych.

Bungie dodaje, że nie jest zadowolone z efektów podobnie jak społeczność. EnergiserX wyliczył, że skacząc od jednej krótkiej aktywności do drugiej, potrafił stracić nawet 95% doświadczenia.

W trybie natychmiastowym wyłączamy ten system.

W trybie natychmiastowym, czyli po tym jak developer został przyłapany na gorącym uczynku. Brakuje też wyjaśnienia sensu wprowadzenia takiego rozwiązania, co prowadzi do spekulacji, że chodziło o zachętę do wyłożenia kasy za pakiecik engramów. Osobiście wątpię, ale skoro developer sam się nie broni, to czemu mam robić to za niego.

Maciej Kowalik

Więcej na temat:

  1. znubi
    14:58 27.11.2017
    znubi

    I’m sorry, the old video game industry can’t come to the phone right now.

  2. Mack Megaton
    15:46 27.11.2017
    Mack Megaton

    Szkoda, że devi zrobili w zasadzie to samo co z jedynką czyli szkielet pod dlc.